وزیر کشور: استانداران براساس شاخصه‌های دولت وفاق ملی انتخاب می‌شوند

مومنی گفت: مطمئن باشید هیچ دخالتی در انتخاب استانداران نبوده و نخواهد شد و طبق ساز و کار رئیس جمهور پیش خو‌اهیم رفت و براساس دولت وفاق ملی عمل می‌کنیم.
کد خبر: ۶۹۷۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳ - 12October 2024

به گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «اسکندر مومنی» وزیر کشور در آیین تکریم و معارفه استانداران سابق و جدید خراسان رضوی که امروز (شنبه) در مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه امام شهدا اظهار داشت: خراسان رضوی و مشهد مقدس با وجود بارگاه امام رضا (ع) جایگاه خاصی در قلب ایرانیان و جهان اسلام دارد و خوشحالم امروز به زیارت امام رضا (ع) رسیدم.

وزیر کشور: استانداران براساس شاخصه‌های دولت وفاق ملی انتخاب می‌شوند

وی با بیان اینکه امنیت و آرامش امروز را مدیون شهدا و ایثارگران هستیم، افزود: از همه مسئولانی که برای برگزاری انتخاباتی باشکوه در سراسر کشور به ویژه خراسان رضوی تلاش کردند نهایت تشکر و قدردانی را دارم.

وزیر کشور با تشریح فرایند انتخاب استانداران تصریح کرد: رئیس جمهور در شعارهای انتخاباتی خود بر وفاق ملی تاکید کرد و این عهد خود را محقق کرد و ما هم در وزارت کشور در همین مسیر حرکت کردیم و به همین منظور کارگروهی شامل خبرگان این موضوع، متخصصان و افراد مورد وثوق تشکیل شد و پیشنهاداتی برای استانداران ارائه دادند.

مومنی با بیان اینکه پیشنهاداتی از سوی تشکل‌ها، معتمدین، نمایندگان مجلس و سایر مجموعه‌ها برای انتخاب استاندار ارائه می‌شد، ادامه داد: بعضاً در برخی استان‌ها ۴۰ گزینه ارائه می‌شد و نهایتاً در کارگروه یک نفر انتخاب و به هیئت دولت جهت انتخاب معرفی می‌شد.

این مسئول با بیان اینکه تمام استانداران انتخاب شده تاکنون نخستین گزینه بوده‌اند و با پیشنهاد شخص وزیر کشور بوده است، گفت: مطمئن باشید هیچ دخالتی در انتخاب استانداران نبوده و نخواهد شد و طبق سازوکار رئیس جمهور پیش خو‌اهیم رفت و براساس دولت وفاق ملی عمل می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار