آیت‌الله کیوانی:

«طوفان‌الاقصی» ابتکار عملیاتی برای حفظ فلسطین است

نماینده مردم چهارمحال‌وبختیاری در مجلس خبرگان رهبری طوفان‌الاقصی را ابتکار عملیاتی جبهه مقاومت برای حفظ فلسطین دانست و گفت: اگر این عملیات اتفاق نمی‌افتاد، اسرائیل طوری طراحی کرده بود که برای همیشه فلسطین را از صفحه روزگار محو کند.
کد خبر: ۶۹۷۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷ - 12October 2024

«طوفان‌الاقصی»؛ ابتکار عملیاتی برای حفظ فلسطینبه گزارش دفاع‌پرس از شهرکرد، آیت‌الله عبدالله کیوانی نماینده مردم چهارمحال‌ و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری با تبریک و تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و با قدردانی از نیرو‌های مسلح در تحقق عملیات غرورآفرین وعده صادق ۲، اظهار داشت: مقام معظم رهبری مهم‌ترین وظیفه‌ای که در بیانات هفدهم ربیع‌الاول در جمع میهمانان خارجی و داخلی فرمودند، امت‌سازی بود که سنگین‌ترین، پیچیده‌ترین و سخت‌ترین کار عالم بوده و صرفاً از عهده انبیای الهی و امام بر می‌آید. امت‌سازی برای پیامبر (ص) آنچنان دشوار است که ایشان حتی در خصوص آیه ۱۱۲ از سوره مبارکه هود تعبیر «شَیَّبَتْنِی» یعنی مرا پیر کرد، استفاده کردند. 

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در تفسیر این آیه از سوره هود فرمودند که تعبیر «شَیَّبَتْنِی» از رسول اکرم (ص) در مورد آیه «فَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَکَ وَلَا تَطْغَوْا» بوده است و امام (ره) قائلند که علت این تعبیر پیامبر (ص) به ادامه آیه و فراز «وَمَنْ تَابَ مَعَکَ» مربوط است، یعنی‌ای پیامبر، خودت استقامت کن و امت را نیز به استقامت وادار کن که این وادار ساختن امت به استقامت، بخش دشوار کار است.

این مسئول با یادآوری خاطرات جبهه، افزود: رزمندگان خوب می‌دانند زمانی که جنگ خیلی دشوار و پیچیده می‌شد و آتش سخت دشمن می‌بارید، فرماندهان اغلب خودشان شجاع بودند و به راحتی استقامت می‌کردند، اما وادارکردن همه رزمندگان به استقامت و صبر و پایداری، گاه مشکل بود و این ذات کار امام جامعه است. 

کیوانی عنوان کرد: بحث مهم در خصوص حاکمیت الهی رهبر و امام جامعه برای امت‌سازی و وادارکردن مردم به استقامت این است که ولی الهی اجازه ندارد از راه باطل یا با هر ترفندی، اختیار مردم را محدود کند و جنگ روانی راه بیندازد تا مردم را با خود همراه سازد بلکه باید اختیار و کرامت مردم حفظ بشود و در عین حال مردم به استقامت و همراهی در جامعه دعوت و مجاب بشوند که این همان معنای دقیق امت‌سازی است.

نماینده مردم چهارمحال‌وبختیاری در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امت مهم‌ترین رکن قدرت امام جامعه است، تصریح کرد: اینکه امیرالمؤمنین (ع) امام مقتدر مظلوم ما وادار می‌شوند که چندین سال حاکمیت در دستشان نباشد به علت همراهی نکردن امت ایشان بود؛ قرآن بر طبق آیه یک سوره حجرات به ما امر کرده‌اند که «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تُقَدِّمُوا بَیْنَ یَدَیِ اللَّهِ وَرَسُولِهِ»، اما متأسفانه بسیاری از ما گاه جلوتر از امام تحلیل می‌کنیم و در حرکت هستیم. 

کیوانی طوفان‌الاقصی را ابتکار عملیاتی جبهه مقاومت برای حفظ فلسطین دانست و تأکید کرد: اگر این عملیات اتفاق نمی‌افتاد، اسرائیل طوری طراحی کرده بود که برای همیشه فلسطین را از صفحه روزگار محو کند و بعد از این عملیات غرورآفرین، رژیم صهیونیستی برای جبران شکست «غیرقابل ترمیم» خود با سه هدف جنگ در غزه را راه انداخت، اول حماس را نابود و دوم آنکه مردم غزه را از این منطقه کوچ دهد و سوم، اسرای خود را آزاد کند که به هیچ یک از اهداف خود دست نیافت. در لبنان نیز، این رژیم منحوس، خلع سلاح امت شیعه حزب‌الله و تضعیف آن را تعریف کرده است.

وی ادامه داد: در باب حرکت و جهت‌گیری جبهه مقاومت، امامین انقلاب برای ما تبیین کردند که هدف استراتژیک، اخراج آمریکا از منطقه و تضعیف اسرائیل تا نابودی آن است و جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت به‌دنبال این اهداف استراتژیک هستند. برخی‌ها زمانی که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسیده بود، می‌گفتند که ترامپ یا نتانیاهو را نابود کنیم، اما این هدف، نه استراتژی و نه سبک و سیاق مبارزه ماست. 

کیوانی تأکید کرد: حضرت امام (ره) اخلاق و منشی در جنگ به ما یاد دادند که امروز عراقی‌ها به‌خاطر آن به ملت ایران و رزمندگان جنگ احترام می‌گذارند. جمهوری اسلامی اسرای عراقی را نمی‌کشت، به آنها بی‌احترامی یا آنها را شکنجه نمی‌کرد، بر سر مردم و حتی بر سر رزمندگان عراقی بمب شیمیایی نمی‌زد. امروز نیز اهداف جبهه مقاومت در جنگ با اسرائیل هدف‌های استراتژیک است.

کیوانی با تصریح اینکه امروز هزینه‌های تقابل جبهه مقاومت با دشمن مانند هزینه‌های جنگ هشت ساله و تقابل جمهوری اسلامی با صدام است، گفت: مهم‌ترین هدف صدام ترور و کشتار فرماندهان ما بود و شخصیت ممتازی مانند شهید چمران، وزیر دفاع جمهوری اسلامی و نماینده امام در شورای عالی دفاع، فرمانده عالی جنگ و نیز بنیانگذار مبارزات نظامی در لبنان، با ترکش خمپاره دشمن به شهادت می‌رسد. ما شخصیت‌های بزرگ زیادی را در انقلاب بر اثر ترور از دست دادیم، اما به لطف خدا دشمن به هیچ‌کدام از اهدافش نرسیده بلکه ما روز به روز به هدفمان که اخراج آمریکا از منطقه و تضعیف اسرائیل است، نزدیک‌تر شده‌ایم.

وی ابراز داشت: راهبرد‌ها و اهدافی را که امروز دشمن دنبال می‌کند مانند اهداف صدام در دوران دفاع مقدس است با این توضیح که صدام موشک می‌زد و در تهران و اصفهان و دیگر شهر‌ها خانه‌ها را هدف قرار می‌داد تا در بین مردم رعب و وحشت ایجاد کند، ما، اما این کار را انجام نمی‌دادیم بلکه با طراحی و اجرای عملیات، مکان‌های حساس را تسخیر می‌کردیم و امروزه هم جبهه مقاومت همین راهبرد را دارد. شهروندان اسرائیل همه نظامی هستند، اما هنوز ولی الهی به ما اجازه حمله به شهروندان را نداده‌اند و جهانیان نیز به این نکته توجه دارند که ایران آنقدر جوانمرد است که فقط نقاط حساس و استراتژیک را مورد هدف قرار می‌دهد.

نماینده مردم چهارمحال‌وبختیاری در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: نکته مهم دیگر این است که مشروعیت هدف قرار دادن مکان‌هایی که آماج حمله موشکی ایران قرار گرفت، همه به برکت خون سیدحسن نصرالله است و قطعاً اگر سید مقاومت شهید نشده بود، این مشروعیت برای هدف قرار دادن این اهداف به این زودی‌ها برای ما حاصل نمی‌شد.

کیوانی با تصریح اینکه شهید سیدحسن نصرالله یک شخصیت بسیار بزرگ و باعظمت و بی‌نظیر است، عنوان کرد: اما ما معتقدیم باطن انقلاب اسالمی و جبهه مقاومت با این خون‌ها قدرتمندتر می‌شود. به یاد دارم زمانی که سیدعباس موسوی به شهادت رسید در مراسمی که در حرم مطهر رضوی برای گرامیداشت مقام ایشان گرفتند استقبال جمعیت اندک بود. ثمره خون سیدعباس، سیدحسن نصرالله بود که به عرصه آمد و امروز مشاهده می‌کنیم که شهادت این شخصیت بزرگ، کل عالم را تکان داده و نقاط مختلف دنیا سخن از این سید شهید است؛ خون این شهید و تمام شهدای والامقام قطعاً جبهه مقاومت را تقویت خواهد کرد و به پیش خواهد برد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار