شهیدی که با استراتژی هوشمندانه مانع پیشروی دشمن به گیلانغرب شد

شهید «داور زاده» به خوبی توانست با استراتژی‌های هوشمندانه خود، تحرکات دشمن بعثی را تحت کنترل درآورد و مانع از پیشروی آنها شود.
کد خبر: ۶۹۷۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳ - 12October 2024

شهیدی که با استراتژی هوشمندانه مانع پیشروی دشمن به گیلانغرب شد.به گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، در ۲۱ مهرماه، یاد و خاطره امیرسر افراز ارتش اسلام، سرلشکر خلبان شهید «سعدالله داورزاده» به عنوان یکی از بزرگترین قهرمانان دفاع مقدس گرامی داشته می‌شود.

 این شهید عاشورایی در دفاع از منطقه غرب کشور، با شجاعت و فداکاری مثال‌زدنی، علی رغم شجاعت‌ها و حماسه سازی‌های بیشمار خود همچنین مانع از سقوط حتمی پادگان ابوذر شد. در این مسیر پرخطر، جان خود را در راه حفاظت از میهن و آرمان‌های انقلاب اسلامی فدای مردم کرد.

زادگاه این اسطوره فاخردفاع مقدس؛ "دهستان دیره" در شهرستان گیلانغرب از توابع استان کرمانشاه است؛ شهید داورزاده، به عنوان یک خلبان خبره، در عملیات‌های هوایی و زمینی نقش کلیدی ایفا کرده و همواره در خط مقدم نبرد با دشمنان قرار داشت.

این شهید والامقام به خوبی توانست با استراتژی‌های هوشمندانه خود، تحرکات دشمن بعثی را تحت کنترل درآورد و مانع از پیشروی آنها شود. در یکی از عملیات‌های سرنوشت‌ساز، این شهید معزز به عنوان فرماندهی شجاع و دلیر، به مقابله با دشمنی پرداخت که قصد داشت ستون لجستیکی خود را به سمت گیلانغرب هدایت کند و با استفاده از مهارت‌های خلبانی و شجاعت بی‌نظیرش، شهید داورزاده به کابوس دشمن تبدیل شد و با حملات هوایی دقیق، توانست ضربات مهلکی به آنها وارد کند.

متأسفانه، در این نبرد نابرابر، پیکر مطهر ایشان مورد اصابت مستقیم توپخانه دشمن قرار گرفت و در میان شعله‌های ناشی از بالگرد سوخت، به خیل شهدای اسلام پیوست.

 یاد و خاطره این شهید والامقام اکنون همچنان در دل‌های مردم می‌درخشد و به عنوان ستاره‌ای در دل شب‌های تاریک، الهام‌بخش نسل‌های آینده خواهد بود و رشادت‌های این خلبان ارزشمند، نه تنها در میدان نبرد، بلکه در تاریخ کشور و دل‌های مردم ایران جاودانه خواهد ماند. با گرامیداشت یاد و خاطره شهید داورزاده، عزم و اراده ملی برای حفظ و حراست از ارزش‌های انقلاب اسلامی و استقلال کشور بیشتر از پیش تقویت می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها