توصیه آیت‌الله علم‌الهدی به استاندار جدید خراسان رضوی؛

توجه به هنجارهای فرهنگی و هویت امام رضاییِ استان

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در دیدار با وزیر کشور دو توصیه برای استاندار جدید خراسان رضوی داشت.
کد خبر: ۶۹۷۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۳ - 12October 2024

توجه به هنجارهای فرهنگی و هویت امام رضاییِ استانبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی پیش از ظهر امروز در دیدار با «اسکندر مؤمنی» وزیر کشور و «غلامرضا مظفری» استاندار جدید خراسان رضوی، ضمن تبریک به وی بابت کسب توفیق خدمت به آستان حضرت رضا علیه‌السلام، اظهار داشت: معتقدم هرکسی در این سرزمین توفیق عهده‌داری مسوولیت و خدمتی پیدا می‌کند، پیش‌تر حکم خادمی‌اش را خود حضرت امضا کرده‌اند زیرا هر خدمتی در این سرزمین، خدمت مستقیم به امام رضا علیه‌السلام است.

وی، توجه به تکمیل آزادراه حرم تا حرم و احداث قطار سریع‌السیر مشهد ـ تهران را دو موضوع حائز اهمیت برای دولت عنوان کرد و ادامه داد: متأسفانه مشهد اسیر شرکت‌هایی شده که به میزان نیاز به مردم بلیت نمی‌دهند تا مردمی که مجبور هستند، به قیمت‌های بالا بلیت تهیه کنند و آنان سود خودشان را ببرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تأکید کرد: بنده در مسائل عزل و نصب هیچ دخالتی نکرده و نمی‌کنم زیرا نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی این است که در عزل و نصب‌ها ورود نکنیم.

توجه به هنجارهای فرهنگی و هویت امام رضاییِ استان

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که مدیریت استان الان در اختیار شما است و شما هم اجراکننده سیاست‌های دولت هستید، یادآور شد: در مدیریت استان باید توجه داشته باشید که دو محور ممانعت از توسعه منکرات و ناهنجاری‌های فرهنگی و حفظ هویت امام رضا علیه‌السلام در این شهر و استان بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: این شهر مال امام رضا علیه‌السلام است و اولین شهروند این شهر هم شخص امام رضا علیه‌السلام بودند از این رو هویت امام رضا علیه‌السلام در جهات مختلف مدیریت شهر و استان همچون ساخت‌وساز، مدیریت شهری و مسائل اجتماعی باید این مبنای هویتی رعایت شود.

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که مراقب برخی جریان‌ها با شعارهای زیبا باشید، متذکر شد: عده زیادی از سرمایه‌داران به واسطه حضور میلیونی زائر در مشهد و استان و همچنین حضور سالانه حدود هفت میلیون زائر خارجی و برای بهره‌برداری اقتصادی آنان، در مشهد سرمایه‌گذاری کردند که برخی از آنان هویت امام رضا علیه‌السلام را هدف گرفته است.

مؤمنی نیز در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این دیدار، موضوعات فرهنگی را از موضوعات مهم برای دولت برشمرد و گفت: این قبیل موضوعات، گسترده و فرادولتی است که همراهی و همکاری همه نهادها را می‌طلبد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها