فراخوان ساترا برای معرفی و دوبله تولیدات خارجی ضدصهیونیستی

جمعی از مسئولان نهادهای مرتبط با مقاومت اسلامی از ساترا بازدید و بر ضرورت هم‌افزایی سکوهای صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی در موضوع مقاومت اسلامی تأکید کردند.
کد خبر: ۶۹۸۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱ - 13October 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام محمدحسن اختری، رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری، علی خضریان نایب‌رئیس فراکسیون مقاومت اسلامی مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده‌ ادوار مجلس شورای اسلامی و دبیرکل مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی در جلسه هم‌افزایی سکوهای صوت و تصویر فراگیر، شبکه نمایش خانگی و نهادهای مسئول در حوزه مقاومت اسلامی شرکت و پس از پایان جلسه از نمایشگاه دائمی ساترا بازدید کردند.

فراخوان ساترا برای معرفی و دوبله تولیدات خارجی ضدصهیونیستی

سعید مقیسه رئیس ساترا در ابتدای این جلسه با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از کشتار مردم بی‌دفاع لبنان توسط رژیم اشغالگر صهیونیست، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام خود فرمودند بر همه‌ مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آن را یاری کنند. بر همین اساس ساترا برنامه جامعی تدوین کرده است تا بتواند به سهم خود اقدامات موثری برای تقویت جبهه مقاومت اسلامی و مقابله با اقدامات رسانه‌ای رژیم غاصب اسرائیل طراحی و اجرا کند.

وی با اشاره به برخی از این اقدامات بیان کرد: اعلام فراخوان معرفی فیلم‌ها و برنامه‌های خارجی ضد صهیونیستی برای استفاده از ظرفیت سکوهای نمایش خانگی در زمینه دوبله و پخش برنامه‌های ضد صهیونیستی خارجی، تقدیر از برگزیدگان پویش «غزه مظلوم1» و طراحی پویش‌های «غزه مظلوم2» و «آغاز نصرالله»، حمایت از ایجاد سکوی تخصصی مقاومت اسلامی، خرید محتوای مرتبط با مقاومت اسلامی از سکوها و اعطای آن به سایر سکوهای دارای مجوز از ساترا، اعطای محتوای نمایشی و غیر نمایشی شبکه‌های تلویزیونی با موضوع مقاومت اسلامی به سکوها و پایش مستمر و پیگیری برای حذف سریال‌ها و برنامه‌های مروج صهیونیست از تمام سکوهای داخلی جزو اقدامات ساترا برای حمایت رسانه‌ای از فعالیت‌های جبهه مقاومت است.

حجت‌الاسلام اختری در ادامه این نشست با توجه به کمبود محتوای نمایشی مرتبط با مقاومت اسلامی مردم فلسطین و لبنان خواستار حمایت ساترا از تولید و انتشار محتوای نمایشی توسط سکوهای نمایش خانگی شد و تصریح کرد: تعداد محتواهای نمایشی داخلی در حوزه مقاومت اسلامی مردم فلسطین و لبنان بسیار کم است، درخواست ما از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ساترا و سازمان صدا و سیما این است که موضوع تولید فیلم و سریال با موضوع مقاومت اسلامی را به‌عنوان یک جهاد فرهنگی با فوریت در دستورکار خود قرار دهند، چون اکثریت نسل جوان و نوجوان، بیشتر تمایل به دیدن محتوای نمایشی دارد و ممکن است برنامه‌های خبری، گفت‌وگومحور یا ترکیبی را نبینند.

وی با بیان این موضوع که لازم است فرهنگ مقاومت از دوران کودکی با زبان هنر در جامعه نهادینه شود تأکید کرد: لازم است کمیته‌ای مشترک میان ساترا، کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، ریاست جمهوری، وزارت ارشاد و صدا و سیما تشکیل شود و در زمینه تولید انیمیشن و محتوای مناسب برای کودکان و نوجوانان اقدام عملیاتی داشته باشد.

خضریان نیز در ادامه گفت: فراخوان ساترا برای دوبله و انتشار فیلم‌ها، سریال‌ها و برنامه‌های خارجی ضدصهیونیستی کار خیلی خوبی است اما لازم است این فراخوان به صورت عمومی منتشر شود و از ظرفیت تمام علاقه‌مندان و گروه‌های مردمی برای معرفی آثار ضدصهیونیستی استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم قصد کمک‌های مالی به ملت‌های فلسطین و لبنان دارند، اما نمی‌دانند چگونه می‌توانند کمک‌های خود را به دست ایشان برسانند، بنابراین ما خواستار اطلاع رسانی شماره حساب‌های کمک به مردم فلسطین و لبنان توسط شبکه‌های سیما و سکوهای نمایش خانگی شد هستیم. همچنین علاوه بر اطلاع‌رسانی نحوه کمک‌های مردمی پیشنهاد می‌کنم برنامه‌ای هم با مشارکت سکوی «عماریار» و سایر سکوهای فعال در حوزه مقاومت با موضوع گفت‌وگو با همسران شهدای مقاومت طراحی و از سکوهای صوت و تصویر فراگیر پخش شود.

خضریان در پایان سخنان خود با ارائه پیشنهادی مبنی بر ایجاد دبیرخانه جبهه مقاومت رسانه‌ای توسط ساترا تأکید کرد: تأسیس دبیرخانه جبهه مقاومت رسانه‌ای می‌تواند رسانه‌های مختلفی که در حوزه مقاومت فعال هستند را کنار هم جمع کند و باعث هم‌افزایی ظرفیت‌های مردمی و رسانه‌ای داخلی و خارجی شود.

در ادامه این نشست حجت الاسلام میرتاج‌الدینی با پخش یکی از تولیدات هنری یمن با موضوع مقاومت اسلامی خاطرنشان کرد: هنوز شبکه‌سازی لازم برای استفاده از ظرفیت‌های هنرمندان کشورهای مختلف عضو جبهه مقاومت انجام نشده است و این کار با همت ساترا، صدا و سیما و وزارت ارشاد قابل انجام است.

وی در ادامه پیشنهاد ایجاد جشنواره تولیدات رادیویی، تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی حوزه مقاومت اسلامی را با همکاری صدا و سیما و ساترا ارائه کرد و گفت: برخی از سکوهای دارای مجوز از ساترا فعالیت خیلی خوبی در حوزه تولید و انتشار محتوای مقاومت اسلامی دارند اما متأسفانه این سکوها به دلیل عدم برخورداری از بودجه تبلیغاتی در جامعه شناخته شده نیستند که طراحی چنین جشنواره‌ای می‌تواند باعث شناخت بهتر جامعه از تولیدات سکوهای فعال در حوزه مقاومت اسلامی شود و تولیدات خوب سکوها و شبکه‌های تلویزیونی را معرفی کند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار