همایش قرآنی «رسالات‌الله» در مالزی و اندونزی برگزار می‌شود

مدیرکل بین‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از برگزاری دومین همایش قرآنی رسالات الله به میزبانی اندونزی و مالزی خبر داد.
کد خبر: ۶۹۸۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰ - 13October 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید مصطفی حسینی نیشابوری» رئیس همایش بین‌المللی قرآنی «رسالات‌الله» امروز (یکشنبه، ۲۲ مهر) در نشست خبری همایش بین‌المللی «رسالات‌الله» اظهار داشت: همایش قرآنی «رسالات‌الله» امسال به میزبانی کشور‌های دیگر برگزار خواهد شد که از میان پیشنهاد‌های دریافت شده از کشور‌های مختلف، قرار شد این همایش در کشور‌های اندونزی و مالزی برگزار شود.

همایش قرآنی «رسالات‌الله» در مالزی و اندونزی برگزار می‌شود

رئیس همایش بین‌المللی قرآنی «رسالات‌الله» افزود: شناسایی ظرفیت‌های قرآنی کشور‌ها یکی از مهمترین نتایج برگزاری نخستین همایش بود که به امضای تفاهم‌نامه‌هایی با برخی کشور‌ها منجر شد.

وی ادامه داد: در این همایش اندیشه‌های قرآنی بزرگان معاصر همچون امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، علامه طباطبایی (ره)، علامه حسن حسن‌زاده آملی و علامه عبدالله جوادی آملی منتشر می‌شود.

حسینی نیشابوری اضافه کرد: در کنار این همایش به‌دنبال استفاده از ابزار نوین همچون فضای مجازی، هوش مصنوعی و هنر هستیم تا سخنان رهبر انقلاب را در سطح جهانی گسترش دهیم و اگر کسی کار فاخری کرده آمادگی داریم تا با پشتیبانی در سطح جهانی امتداد دهیم. از فیلم قرآنی گرفته تا هنر‌هایی که ریشه در عمق فرهنگ و تمدن ایرانی دارد.

نخستین همایش بین‌المللی قرآنی با عنوان «رسالات‌الله» با همکاری دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حضور نمایندگانی از ۱۰ کشور مسلمان و با هدف تبادل تجربیات قرآنی ۱۶ دی سال گذشته در دانشکده الهیات برگزار شد.

در این همایش یک روزه که تجربیات کشور‌های مختلف در حوزه‌های قرآنی به اشتراک گذاشته شد، مسأله دیپلماسی قرآنی مورد بررسی قرار گرفت و دو تفسیر قرآن کریم اثر آیت‌الله عبدالله جوادی آملی و در حوزه اهل تسنن نیز تفسیر ابن عاشور رونمایی شد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار