در صحن شورای اسلامی شهر تهران تصویب شد؛

مزین شدن یک معبر پایتخت به نام شهید «محمدهادی حاج رحیمی»

در دویست و هفتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، یک فوریت انتخاب یک معبر برای نامگذاری به نام سرلشکر شهید محمدهادی حاج رحیمی بررسی شد و با حداکثر آراء به تصویب رسید.
کد خبر: ۶۹۸۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳ - 13October 2024

به گزارش خبرنگار جامعه دفاع‌پرس، در جریان برگزاری دویست و هفتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، یک فوریت انتخاب یک معبر برای نامگذاری به نام سرلشکر «شهید محمدهادی حاج رحیمی» بررسی شد و با حداکثر آراء موافق به تصویب رسید.

یک فوریت مزین شدن یک معبر پایتخت به نام شهید «محمدهادی حاج رحیمی»

مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص اظهار کرد: شهید حاج رحیمی متولد شهر تهران بود که در ۱۳ فروردین امسال در حمله هوایی اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به شهادت رسید.

وی گفت: ما برای پاسداشت یاد و نام شهدای این حمله هوایی باید معابری در پایتخت را به نام آنها نامگذاری کنیم. ضمن آنکه لازم است معابری با نام شهدای دیگری که متعلق به شهر‌های دیگر هستند در شهر زادگاه خودشان مزین شود.

به گزارش دفاع‌پرس، شهید حاج رحیمی متولد سال ۱۳۴۱ در تهران است و در سال ۱۳۵۹ وارد سپاه پاسداران انقلاب شد. وی پس از گذراندن دوره آموزشی، به عنوان مربی تاکتیک در پادگان امام حسین (ع) مشغول بکار می‌شود و پس از آن فرماندهی پادگان حمزه که مرکز اصلی آموزش نیرو‌های بسیجی بود را تا پایان دفاع مقدس برعهده می‌گیرد و با حضور در لشکر ۱۰ سید الشهدا (ع) در عملیات‌های مختلف دفاع مقدس شرکت می‌کند.

با پایان دفاع مقدس برای مدت کوتاهی به نیروی زمینی سپاه می‌رود و با تشکیل نیروی قدس به این نیرو می‌پیوندند و بعد از چند سال فرماندهی بزرگترین یگان نیروی قدس یعنی یگان نیرو‌های مخصوص امام علی (ع) را بر عهده می‌گیرد و مبدا تحولات بسیاری در این یگان و پرورش نیرو‌های مقاومت از ملیت‌های مختلف می‌شود.

او بعد از شهادت سردار حجازی به عنوان معاون هماهنگ کننده نیروی قدس سپاه منصوب می‌شود و پس از آن به پیشنهاد سردار شهید زاهدی و اصرار خودش به منطقه سوریه می‌رود و تا فرمانده آنجا شود و در نهایت نیز در همین مسئولیت به شهادت می‌رسد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار