برای عزاداری فاطمیه ۱۴۰۳ شعار پیشنهاد دهید

شورای شبکه هیأت و تشکل‌های دینی در فراخوانی از صاحب‌نظران و هیأتی‌ها خواست تا برای شعار مشترک هیأت‌ها در فاطمیه امسال پیشنهاد دهند.
کد خبر: ۶۹۸۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۹ - 13October 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، شورای شبکه هیأت و تشکل‌های دینی در آستانه فرارسیدن ایام عزاداری فاطمیه، فراخوان انتخاب شعار مشترک برای هیأت‌های کشور را داد.

برای عزاداری فاطمیه ۱۴۰۳ شعار پیشنهاد دهید

در این اطلاعیه آمده است:

هیأت، محل اجتماع اهل‌ درد است. هیأتی درد دین دارد، درد جامعه، درد مردم، دردمند است. دغدغه‌مند است. مسأله‌مند است. مسأله دارد. بی‌تفاوت نیست. هیأت، محل فریاد درد‌های انسان است، درد‌های انسانیت و شعار‌های هیأت، عصاره و چکیده همه این درد‌ها و دغدغه‌ها و مسأله‌هاست.

شعار مشترک، وحدت و هم‌دلی جامعه بزرگ هیأتی را به نمایش می‌گذارد. شعار مشترک، رمزینه وحدت و هم‌دلی و نشانی از عهد جمعی هیأت‌ها است. شعار مشترک هیأت‌ها می‌بایست عبارتی از کلمات اهل‌بیت (ع) یا تک‌مصراعی باشد که اشاره به سیره زندگانی ایشان دارد.

تأسی به سیره زندگی حضرت فاطمه‌ زهراء (سلام‌ الله‌ علیها) به‌عنوان «اسوه مقاومت» و توسل همگانی به ایشان برای پیروزی جبهه حق و تبیین الگوی کامل قیام و حماسه فاطمی در نصرت ولایت، دربرگیرنده محورهای محتوایی و مفاهیم ارزشی، تداعی‌کننده روح حماسی، راه‌گشای نیاز روز جبهه حق، گویا و روان بودن از ویژگی‌های شعار مشترک است.

پیوند موضوع مقاومت با زندگی بانوان پیشران و تلفیق مقاومت با زندگی به‌عنوان محور اصلی شعار امسال با خطوط محتوایی تمرکز بر نقش بانوان، به‌عنوان رهبران عواطف اجتماعی، پیشران خلق عزم و اراده ملی، توجه به نقش تربیتی خانواده به‌عنوان کانون احیای هویت مقاومت در متن زندگی امروز با نگاه به سیره فاطمی، ایجاد تصویری «زندگی‌مدارانه» و «پیشرفت‌آفرین» از مفهوم مقاومت در ذهنیت بدنه متدین جامعه، نقش محوری بانوان صدر اسلام (حضرت خدیجه کبری، حضرت فاطمه زهرا، حضرت زینب کبری، حضرت ام‌البنین و... (سلام‌ الله علیهم اجمعین))

در تشکیل، استحکام و استمرار ایستادگی بر مسیر حق، نقش بی‌بدیل حضرت صدیقه طاهره (سلام‌ الله علیها) به‌عنوان الگوی مقاومت و ایستادگی بر جبهه حق، درخشش غزه و حزب‌الله در چشم جهانیان، به علّت نقش‌آفرینی پنهان بانوان این شهر در آمیختن زندگی عادی با ایده مقاومت در نظر گرفته شده است.

تقویت «نهضت مقاومت» محور فرعی شعار امسال است که خطوط محتوایی، ایستادگی و مقاومت در جلوه اجتماعی خود، امتداد مقاومت و ایستادگی در مبارزه با ظلم و استکبار، مردم ایران پرچم‌داران مقاومت، کمک به مردم لبنان و حزب‌الله، بزرگداشت شهدای طریق‌القدس، مطالبه از آزادگان عالم برای پیوستن به جبهه مقاومت درنظر گرفته شده است.

شعار‌های مشترک هیأت‌ها در فاطمیه سال‌های قبل عبارت بودند از: فاطمیه فصل بیعت باعلی است در ۱۳۹۲، او ایستاد پای امام‌ زمان خویش در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴، با ولایت تا شهادت| در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶، با رمز یا زهرا حماسه آفریدیم در سال ۱۳۹۷، مدیون لطف مادر این خانواده‌ایم در سال ۱۳۹۸، این روز‌ها دستی به‌سمت ذوالفقار است در سال ۱۳۹۹، ذکر یا فاطمه سربند سلیمانی‌هاست در سال ۱۴۰۰،‌ ای حجابت آبروی مادران شهر ما در سال ۱۴۰۱ و مادرم مظلومه بود و یاور مظلوم‌ها در سال ۱۴۰۲.

علاقه‌مندان برای ارسال پیشنهاد خود درباره شعار مشترک هیأت‌ها در فاطمیه، نهایت تا ۲۳ مهر ۱۴۰۳ فرصت دارند تا شعار خود را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۴۶۱۵ ارسال کنند.

شورای شبکه هیأت و تشکل‌های دینی شامل شورای هیأت‌های مذهبی، کانون مداحان، هیأت رزمندگان اسلام، جامعه ایمانی مشعر، مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی، بنیاد دعبل خزاعی، هیأت‌های دانشجویی، شورای هیأت‌ها و مداحان بانوان و سازمان هیأت و تشکل‌های دینی است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار