رئیس جمهور عراق: تداوم جنگ در غزه و لبنان امنیت جهان را تهدید می‌کند

رئیس جمهور عراق در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان گفت: تداوم جنگ در غزه و لبنان تهدیدی علیه امنیت، ثبات و صلح در منطقه و جهان است.
کد خبر: ۶۹۸۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۸ - 13October 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سید عباس عراقچی»، وزیر امور خارجه کشورمان که به بغداد سفر کرده است با «عبداللطیف جمال رشید»، رئیس جمهور عراق دیدار و درباره روابط فیمابین و تحولات منطقه رایزنی کرد.

عبداللطیف جمال رشید: تداوم جنگ در غزه و لبنان امنیت جهان را تهدید می‌کند

 رشید در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت روابط دوجانبه، به لزوم تداوم همکاری‌ها و تلاش‌ها برای تقویت و توسعه این مناسبات در زمینه‌های مختلف با استناد به پیوند‌های تاریخی و اجتماعی و دینی دو کشور همسایه و در راستای تحقق منافع مشترک و تقویت امنیت و ثبات منطقه اشاره کرد.

وی بر لزوم تلاش فوری برای پایان دادن به حملات رژیم صهیونیستی به لبنان و غزه هدف گرفتن غیرنظامیان و نیز جلوگیری از تلاش‌ها برای گسترش دامنه درگیری در منطقه تاکید کرد.

 رئیس جمهور عراق اظهار داشت: تداوم جنگ در غزه و لبنان تهدیدی علیه امنیت، ثبات و صلح در منطقه و جهان است. رشید با تاکید بر لزوم کاهش تنش‌ها و اهتمام به حل این بحران‌ها از طریق ابزار‌های دیپلماتیک، اظهار داشت: عراق استفاده از اراضی این کشور برای حمله به کشور‌های همسایه را رد می‌کند و همچنین مخالف هرگونه تعرض یا حمله به شهر‌ها و روستاهایش است.

عراقچی هم در این دیدار با تشریح دیدگاه ایران درخصوص اوضاع و تشدید تنش کنونی در منطقه و تاکید بر تداوم صلح و امنیت جهانی، اظهار داشت: حملات به لبنان و غزه نقض قوانین و پیمان‌های بین‌المللی است.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها