علت لغو نشست خبری برنده جایزه نوبل ادبیات

پدر برنده جایزه نوبل ادبیات در سال ۲۰۲۴ گفت: دخترم قصد داشت کنفرانس مطبوعاتی برگزار کند اما ناگهان نظر خود را تغییر داد.
کد خبر: ۶۹۸۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲ - 14October 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، «هان کانگ» از روز پنج‌شنبه که به عنوان برنده نوبل ادبی امسال معرفی شد با رسانه‌ها صحبتی نداشته و هیچ نشریه‌ای تاکنون نظری از برنده جایزه نوبل ادبیات امسال دریافت نکرده است.

برنده نوبل ادبیات ۲۰۲۴ در حمایت از غزه در نشست مطبوعاتی شرکت نکرد

اما پدر هان کانگ، یک کنفرانس مطبوعاتی در سئول به نمایندگی از دخترش برگزار کرد و گفت برنده جایزه نوبل ابتدا قصد داشت کنفرانس مطبوعاتی خود را که مرسوم برندگان نوبل است برگزار کند، اما ناگهان نظرخود را تغییر داد و دلیل آن را وضعیت آشفته جهان اعلام کرد.

آقای «هان سونگ وون» گفت: با توجه به آشفتگی جهانی و درگیری‌های اوکراین و روسیه و اسرائیل و فلسطین و اینکه مردم هر روز جان خود را از دست می‌دهند، جشن گرفتن درست نیست.

وی افزود: دیدگاه او از یک نویسنده ساکن کره به یک نویسنده جهانی تغییر کرده است. من قصد داشتم به مناسبت جایزه گرفتن او یک مهمانی ترتیب دهم، اما دخترم توصیه کرد که این کار را انجام ندهم. او به من گفت: «وقتی جنگ شدت می‌گیرد و مردم هر روز می‌میرند، چگونه می‌توانیم جشن بگیریم یا کنفرانس مطبوعاتی برگزار کنیم؟ لطفاً در حالی که این فجایع ادامه دارد جشن نگیرید. آکادمی سوئد به من جایزه نداده که ما را سرگرم کند بلکه این جایزه برای آگاهی بیشتر است.»

هان کانگ اولین نویسنده از کره جنوبی است که جایزه نوبل را دریافت کرده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار