سروده‌ «شهید نیلفروشان» در وصف شهادت

«سید محمدحسین امامی» از دوستان سردار سرلشکر شهید «عباس نیلفروشان» با بیان اینکه از ویژگی‌های شهید نیلفروشان روح لطیف ایشان بود، گفت: این شهید والامقام دارای روح لطیفی بودند؛ خدواند به واسطه این لطافت روحی، طبع شعری به ایشان عنایت کرده بود.
کد خبر: ۶۹۸۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶ - 14October 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، سردار سرلشکر شهید «عباس نیلفروشان» مستشار عالی جمهوری اسلامی ایران در کشور لبنان بود که بخاطر جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به ضاحیه جنوبی بیروت به همراه شهید «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان به شهادت رسید. 

سروده‌ «شهید نیلفروشان» در وصف شهادت

سید محمدحسین امامی یکی از دوستان و همرزمان شهید نیلفروشان است که در گفت‌وگویی با خبرنگار دفاع‌پرس به تشریج ابعاد اجتماعی و فرهنگی این شهید پرداخت و با تاکید براینکه شهید نیلفروشان دارای صفات برجسته‌ای بودند، عنوان کرد: شهید نیلفروشان علیرغم اینکه یک فرمانده برجسته نظامی بود؛ ایشان همواره ارتباط خود را با فضاهای دانشگاهی حفظ کرده بودند. ارتباط گسترده این شهید با عموم مردم از دیگر ویژگی‌های برجسته اخلاقی ایشان بود که مایه خیر و برکت برای عموم مردم می‌شد.

وی با بیان اینکه از دیگر ویژگی‌های شهید نیلفروشان روح لطیف ایشان بود، گفت: شهید نیلفروشان دارای روح لطیفی بودند؛ خدواند به واسطه این لطافت روحی، طبع شعری به ایشان عنایت کرده بود لذا اشعار بسیار زیبایی با مضامین ارزشمند از ایشان به یادگار مانده که سروده زیر یکی از این اشعار است. 

سال‌ها در طلبت جان بکفم بود و نبود/ جز که سودای لبت بر دو لبم بود و نبود
یک دم آسوده خیالم به سرانجام فراق/ لحظه‎ها، ثانیه‎ها ذکر لبم بود و نبود
فرصت شرح فراقم که بدانم چونم/ شعله‌ام، سوخته‌ام، تو همه بود و نبود
نیلیا! عاشقی و سر به تنت هست هنوز/ آخر قصه، همین بود که سر بود و نبود

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار