برادرعباس، ویژه برنامه رادیو فرهنگ برای سرلشکر شهید عباس نیلفروشان

«برادرعباس» ویژه برنامه‌ای از گروه جامعه و کتاب رادیو فرهنگ است که با رویکردی متفاوت به شخصیت و فعالیت‌های شهید پاسدار سرلشکر عباس نیلفروشان می‌پردازد. 
کد خبر: ۶۹۸۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶ - 15October 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، رادیو فرهنگ از صبح امروز سه‌شنبه ۲۴ مهرماه همزمان با مراسم تشییع سرلشکر پاسدار شهید عباس نیلفروشان مستشار عالی جمهوری اسلامی ایران در لبنان که در میدان امام حسین (ع) تهران برگزار شد، برنامه «برادرعباس» را با نگاهی به نقش ایشان از دفاع مقدس تا جبهه مقاومت روانه آنتن کرد.

برادرعباس، ویژه برنامه رادیو فرهنگ برای سرلشکر شهید عباس نیلفروشان

«برادرعباس» ویژه برنامه‌ای از گروه جامعه و کتاب رادیو فرهنگ است که با رویکردی متفاوت به شخصیت و فعالیت‌های شهید پاسدار سرلشکر عباس نیلفروشان می‌پردازد. 

سردار سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان از فرماندهان پیشکسوت و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشار سپاه بود که شامگاه ششم مهر ۱۴۰۳ در حمله تروریستی رژیم سفاک صهیونیستی به منطقه ضاحیه بیروت لبنان و در عملیات ترور سید حسن نصرالله، به همرزمان شهیدش پیوست امروز پیکر این شهید در تهران تشییع می‌شود و محمد مسعود مصدرالامور گزارشگر رادیو فرهنگ با حضور در میدان امام حسین (ع) از این مراسم گزارش می‌دهد.

شهید نیلفروشان، همواره در صف مقدم حمایت از جریان مقاومت در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی و دیگر دشمنان منطقه‌ای بوداو همچنین به عنوان یک فرمانده استراتژیک، نقش بسزایی در هماهنگی بین نیرو‌های مقاومت در سراسر منطقه ایفا کرد.

نیلفروشان با پایبندی به اصول انقلاب اسلامی و دفاع از حقوق ملت‌های مظلوم منطقه، از جمله مردم فلسطین و لبنان، همواره بر اهمیت مبارزه با ظلم و استکبار جهانی تأکید داشت.

در این برنامه با نگاهی به حضور ایشان در هشت سال دفاع مقدس و به امتداد آن و نقشی که در تقویت جبهه مقاومت داشتند پرداخته می‌شود. 

سردار نیلفروشان در سال‌های خدمت مسئولیت‌های مختلفی از جمله: فرماندهی دسته، فرماندهی گروهان، فرماندهی گردان، فرماندهی محور و معاونت عملیات لشکر ۸ نجف در زمان فرماندهی احمد کاظمی، جانشینی فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام حسین، معاونت اجرایی سپاه و جانشینی معاونت عملیات سپاه در زمان معاونت سرتیپ محمدرضا زاهدی را در کارنامه نظامی خود داشت.

معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه، معاونت عملیات ستاد کل سپاه، ریاست دانشکده و پژوهشکده علوم دفاعی (دافوس سپاه)، آموزش و تربیت نیروی انسانی، از جمله مسئولیت‌های مختلف ایشان در لباس سبز پاسداری بوده است که در همه این مسئولیت‌ها موفق و سربلند بوده است.

«برادرعباس» به تهیه کنندگی سیدهادی موسوی نژاد و گویندگی حامدعباسی و اجرای کارشناسی حمیدرضا ولیان ساعت ۹ تا ۱۱ با بخش‌های مختلف کارشناسی، گزارش و روایت و ... روی موج اف ام‌۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار