نماینده مجلس: دیپلماسی پارلمانی ایران مظلومیت مردم لبنان و غزه را منعکس کرد

خزایی گفت: سفر منطقه‌ای اخیر رئیس مجلس به لبنان و شرکت در اجلاس بین‌المجالس کشورهای جهان در ژنو، بار دیگر صدای مظلومیت مردم فلسطین و لبنان را به گوش جهانیان رساند.
کد خبر: ۶۹۸۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۲ - 16October 2024

«علی خزایی» نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، با اشاره به سفر منطقه‌ای اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی به لبنان و شرکت در  اجلاس بین‌المجالس کشورهای جهان در ژنو، اظهار داشت: با توجه به اینکه تحولات منطقه غرب آسیا به نقطه تاریخی رسیده است و در دهه‌های اخیر بی‌نظیر است، بنابراین هر جایگاه و میدانی که برای ابراز و بیان انتقال مظلومیت ملت فلسطین موضوعیت داشته باشد برای ما مهم است.

نماینده مجلس: اجلاس ژنو فرصت مناسبی است تا وضعیت مردم مظلوم برای شخصیت های جهانی گفته شود

وی افزود: اجلاسی که در ژنو برگزار شد هم فرصت مناسبی بود تا وضعیت مردم مظلوم فلسطین و لبنان برای شخصیت‌های جهانی گفته شود.

این نماینده مجلس افزود: با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی هم‌پای ملت ایران و مردم مسلمان غرب آسیا، پیگیر جنایات رژیم صهیوینستی هستند، رئیس مجلس به نیابت از سایر نماینده‌ها در این اجلاس شرکت کردند و صدای مظلومیت مردم غزه و لبنان را به گوش جهان رساندند.

خزایی با تاکید بر اهمیت سفر آقای قالیباف به لبنان گفت: پیش از این سفر، آقای قالیباف در اقدامی شجاعانه و مدبرانه و تاریخی در حالی که فرودگاه بیروت مسدود بود و فرودگاه زیر آتش مستقیم رژیم صهیونیستی قرار داشت، با شجاعت تمام خلبانی هواپیما را بر عهده گرفته و پس از فرود خود را به مرکز بیروت رساند و از آنجا پیام همراهی ملت و دولت و تمام ارکان نظام جمهوری اسلامی را به جهان رساند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: این موضوع از آن جهت مهم است که در همان زمان پهپادهای رژیم صهیونیست بالای سر ایشان به پرواز درآمده و احتمال این وجود داشت تا رژیم صهیونیستی به جنایت بزرگی دست بزند و با این حرکت هیمنه رژیم پوشالی صهیونیستی را درهم ریخت.

خزایی گفت: شجاعت ایشان در کنار شجاعت رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه در سفر به قطر و لبنان مکمل یکدیگر است و این پیام را می‌رساند که جمهوری اسلامی با تمام توان در کنار مقاومت ایستاده است و همه ملت ایران در کنار آنها هستند.

نماینده مردم ورامین تاکید کرد: مسئولان عالی‌رتبه جمهوری اسلامی از هیچ تهدیدی هراس ندارند و تهدیدها هیچوقت نمی‌‎تواند مانعی در همراهی جمهوری اسلامی با مقاومت ایجاد کند و ما همواره در کنار مردم مظلوم غزه و فلسطین ایستاده‌ایم.

انتهای پیام/381

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار