دبیر نهمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت»:

رسالت نهمین اجلاسیه «مجاهدان در غربت» تبیین جهاد در تمامی زمینه‌ها است

موسوی گفت: رسالت نهمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» این است که جهاد در همه زمینه‌ها، نه‌‌ فقط نظامی، تبیین شود و جهادگرانی را که یا در خارج از کشور و در غربت هستند یا داخل کشور حضور دارند ولی جهادشان ناشناخته است، به‌منظور الگوسازی به جوانان معرفی شوند.
کد خبر: ۶۹۸۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۶ - 15October 2024

رسالت نهمین اجلاسیه «مجاهدان در غربت» تبیین جهاد در تمامی زمینه‌ها استبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «سید عمادالدین موسوی» دبیر نهمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» در نشست خبری این اجلاسیه اظهار داشت: گاهی جبهه مقاومت را به اسم سپاه و نهادهای انقلابی می‌شناسند که شهدا را تکریم کنند؛ در حالی که اگر جبهه مقاومت نبود، امنیت ما به خطر می‌افتاد و کارهای ما مختل می‌شد، کما اینکه الآن در منطقه این اختلالات ایجاد شده است. تا کنون تنها بخشی از کارهایی که انجام گرفته رسانه‌ای شده است و این دلیل محکمی بر غربت این بزرگواران بوده که لازم است مردمی که مدیون این جهادگران هستند، این تلاشگری‌ها را ارج نهند و تبیین کنند. همه ما وظیفه داریم این خدمات را به نسل جوان امروز منتقل کنیم و باید جهاد تلاشگران و مجاهدان در غربت را تبیین کنیم تا جوانان ما به خطا نروند.

وی با بیان اینکه در سالیان گذشته، عرصه جهاد گسترش یافته است، در ادامه عنوان کرد: رسالت این اجلاسیه این است که جهاد در همه زمینه‌ها، نه‌‌ فقط نظامی، تبیین شود و جهادگرانی را که یا در خارج از کشور و در غربت هستند یا داخل کشور حضور دارند ولی جهادشان ناشناخته است، به‌منظور الگوسازی به جوانان معرفی شوند.

دبیر نهمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت همچنین یادآور شد: افتتاحیه اجلاسیه در دمشق ب ه‌منظور پاسداشت شهدای خدمت کمتر از ۲۰ روز از شهادت سیدالشهدای خدمت؛ آیت‌الله رئیسی و همراهانشان برگزار شد. آن ایام هم، سوریه وضعیت امنیتی داشت و سفارت ما را زده بودند، اما اجلاسیه را برگزار کردیم. بلافاصله دو برنامه در هندوستان و یک اجلاسیه هم در سمنان در شهرستان دامغان، زادگاه شهید امیرعبداللهیان، برگزار شد.

مجاهدان در غربت مظلوم هستند

«احمد معصومی‌فر» رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان رضوی نیر در این مراسم  نیز طی سخنانی یادآور شد: مجاهدان در غربت مظلوم هستند و وظیفه ما ادامه راه آنان است و باید صدای این افراد را به گوش مردم جهان برسانیم تا برای همه الهام‌بخش باشد.

وی با تأکید بر اینکه اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت با همت شهید خدمت؛ «حسین امیرعبداللهیان» شکل گرفته است، افزود: امسال به‌ دلیل تحولات سریع منطقه، این اجلاسیه شرایط خاصی دارد و در موقعیت ویژه‌ای برگزار می‌شود؛ بنا داریم روز پنجشنبه در مشهد میزبان افراد متعددی از کشورهای مختلف باشیم.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان رضوی تصریح کرد: امسال شاهد خیزش عظیم مردمی در سراسر جهان، برای حمایت از جبهه مقاومت هستیم و روزانه مردم کشورهای مختلف با برگزاری تظاهرات و راهپیمایی‌های مختلف در تلاش هستند صدای مقاومت را به گوش جهانیان برسانند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار