مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه امام رضا (ع):

بحران هویت عامل اصلی ناهنجاری‌های اجتماعی در زنان است

حیدرزاده گفت: بحران هویت در میان جامعه زنان مهم‌ترین عامل برای ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی در سطح جامعه است.
کد خبر: ۶۹۸۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۲ - 15October 2024

بحران هویت در میان زنان عامل اصلی ناهنجاری‌های اجتماعی استبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «رویا حیدرزاده» مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه امام رضا (ع) در نشست تخصصی با موضوع شناسایی آسیب‌های اجتماعی زنان در جامعه که با حضور مدیر امور زنان و خانواده ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان برگزار شد، اظهار داشت: عامل بسیاری از ناهنجاری‌ها مانند بی‌حجابی، کشف حجاب، رفتار‌های غیرعرف و به دور از شرع و دین که امروزه در سطح جامعه شاهد آن هستیم نشات‌گرفته از بحران هویت بین دختران و زنان جامعه است.

وی با اشاره به اهمیت شناسایی مشکلات و ریشه‌یابی آنها در راستای رفع و پیگیری موضوع، افزود: تحقیقات بسیار خوبی با استفاده از ظرفیت بانوان دغدغه‌مند در استان صورت‌گرفته و چهار موضوع بسیار مهم که باعث ایجاد هنجار‌های اجتماعی در میان بانوان بوده شناسایی شده است.  

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه امام رضا (ع) تصریح کرد: این چهار موضوع شامل بحران هویت دختران و زنان، کسب‌وکار پایدار با رویکرد مشاغل خانگی و خانواده محور، جمعیت و زیست عفیفانه است.  

حیدرزاده با اشاره به راهکار رفع مشکل در حوزه بحران هویتی گفت: برای رفع این مشکل کارگروه هویت متشکل از تیم اندیشه‌ورز تشکیل شده و اقدامات پژوهشی، تحقیقی و عملیاتی در حال انجام است که در درازمدت نتایج مثبتی را در بردارد. این کارگروه به تألیف کتاب و دوره‌های آموزشی رسیده و با همکاری شبکه مطالعات زنان برای رسیدن به اهداف تعریف شده پیش می‌رود.  

وی کسب‌وکار پایدار با رویکرد مشاغل خانگی و خانواده محور را عامل دیگر به وجود آمدن ناهنجاری در میان زنان برشمرد و تصریح کرد: بهترین راهکار در این حوزه تقویت بنیان اقتصادی زنان و خانواده است در همین راستا رویداد «شمسا» برگزار شده و آثار منتخب تولید شده در جشنواره به نمایش گذاشته خواهد شد.  

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه امام رضا (ع) بیان داشت: برگزاری رویداد فرهنگی و اقتصادی با استفاده از ظرفیت شبکه طراحان راهکار دیگر در این حوزه به شمار می‌رود. این رویداد شامل چهار سطح طراحان و خیاطان دانشجو، طراحان دانش‌آموز، طراحان صاحب‌نام و سطح رقابت آزاد است.  

حیدرزاده خاطرنشان کرد: جمعیت یکی دیگر از عواملی است که در به‌وجودآمدن ناهنجاری‌های اجتماعی تأثیرگذار است. تشکیل کارگروه جمعیت باهدف تحکیم بنیان خانواده تاکنون توانسته موفق عمل کند. زیست عفیفانه نیز با رویکرد اقدامات فرهنگی و ترویجی برای کاهش آسیب‌ها هم فعالیت دارد.  

گفتنی است، کارگروه تخصصی شناسایی آسیب‌های اجتماعی در حوزه بانوان توسط مدیریت امور زنان و خانواده ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی با حضور معاون دادستان خراسان رضوی و سرپرست مجتمع قضایی حمایتی «شوق زندگی»، رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر مشهد، مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان رضوی و مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه امام رضا (ع) تشکیل شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار