آمریکا و کانادا یک گروه حامی فلسطین را تحریم کردند

وزارت خزانه داری آمریکا همزمان با شدت یافتن تنش‌ها و درگیری از سوی رژیم اسرائیل در منطقه غرب آسیا اعلام کرد که به همراه کانادا گروه طرفدار فلسطین به نام «صامدون» را که برای همبستگی با اسرای فلسطینی فعالیت می‌کند، در فهرست در تحریم‌های مرتبط با تروریسم قرار دادند.
کد خبر: ۶۹۸۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۲ - 15October 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در راستای سیاست‌های فشار حداکثری واشنگتن علیه گروهها، افراد و کشور‌هایی که همسو با سیاست هایش نیستند، اعلام کرد: امروز در اقدامی مشترک با کانادا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا شبکه همبستگی زندانیان فلسطینی، صامدون را تحریم کرد.

آمریکا و کانادا یک گروه حامی فلسطین را تحریم کردند

وزارت خزانه داری آمریکا در حالیکه واشنگتن ادعای کمک به مردم فلسطین و غزه را دارد، برای توجیه تحریم‌های خود علیه این گروه مدعی شد: این یک موسسه خیریه ساختگی است که به عنوان یک ابزار جمع آوری کمک بین المللی برای جبهه مردم آزادی فلسطین که یک سازمان تروریستی است، فعالیت می‌کند.

وزارت خزانه داری آمریکا ادعا کرد: این سازمان که به ترتیب در اکتبر ۱۹۹۷ و اکتبر ۲۰۰۱ توسط وزارت امور خارجه آمریکا به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی و یک تروریست جهانی معرفی شد، از صامدون برای حفظ عملیات جمع آوری کمک‌های مالی در اروپا و آمریکای شمالی استفاده می‌کند.

وزارت خزانه داری آمریکا اضافه کرد: همچنین امروز خالد برکات، یکی از رهبران این سازمان تحریم شد. صامدون و برکات با هم نقش مهمی در جمع آوری کمک‌های خارجی برای این سازمان ایفا می‌کنند.

وزارت خزانه داری آمریکا ادامه داد: دولت کانادا در اقدامی هماهنگ، دولت کانادا گروه صامدون را در فهرست سازمان‌های تروریستی تحت قانون کیفری خود قرار داده است که از جمعه، ۱۱ اکتبر اجرایی می‌شود. قرار گرفتن یک یک نهاد در فهرست تروریستی ابزاری عمومی برای شناسایی یک گروه یا فرد به عنوان تروریسم است. قانون کیفری هرگونه ارتباط با گروه‌های تروریستی، از جمله تأمین مالی، رسیدگی آگاهانه به اموال آنها را ممنوع می‌کند.

بردلی تی، معاون موقت وزارت خزانه داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی نیز ادعا کرد: «سازمان‌هایی مانند صامدون خود را به عنوان خیریه معرفی کرده و ادعا می‌کنند به افراد نیازمند کمک‌های بشردوستانه ارائه می‌دهند، اما در واقع بودجه را برای کمک‌های بسیار مورد نیاز برای حمایت از گروه‌های تروریستی ارسال می‌کنند. آمریکا، همراه با کانادا و شرکای همفکر خود، به ایجاد اختلال در تلاش کسانی که به دنبال تامین مالی PFLP، حماس و سایر سازمان‌های تروریستی هستند، ادامه خواهند داد.»

دومینیک لبلان، وزیر امنیت عمومی، موسسات دموکراتیک و امور بین دولتی کانادا نیز مدعی شد: «کانادا به همکاری با شرکا و متحدان کلیدی خود مانند آمریکا برای مقابله با سازمان‌های تروریستی و جمع‌آوران کمک مالی متعهد است. اقدام مشترک امروز پیامی قوی دارد مبنی بر اینکه دو ملت ما این نوع فعالیت‌ها را تحمل نخواهند کرد و تمام تلاش خود را برای اطمینان از اتخاذ تدابیر قوی برای مقابله با تامین مالی تروریسم انجام خواهند داد.»

به گزارش دفاع‌پرس، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

عملیات طوفان الاقصی پس از سال‌ها جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین صورت گرفت. رژیم اسرائیل برای تلافی ناکامی و شکست خود در این عملیات، نه تنها بمباران غزه را همچنان در دستور کار خود قرار داده و از قبول هرگونه آتش بس سر باز می‌زند، بلکه در پی گسترش و تشدید تنش در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) است.

حملات رژیم اشغالگر اسرائیل، تاکنون بر اساس اعلام وزارت بهداشت غزه به شهادت ۴۲ هزار و ۱۷۵ نفر و مجروح شدن ۹۸ هزار و ۳۳۶ نفر منجر شده است.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار