با حکم سردار کارگر؛

فرمانده قرارگاه راهیان نور دانشجویی شهید علم‌الهدی منصوب شد

طی حکمی از سوی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور فرمانده قرارگاه راهیان نور دانشجویی شهید علم‌الهدی منصوب شد.
کد خبر: ۶۹۸۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۰ - 16October 2024

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور و «حسین سیمایی صراف» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در محل این وزارتخانه دیدار و گفت‌وگو کردند.

فرمانده قرارگاه راهیان نور دانشجویی شهید علم‌الهدی منصوب شد

در این دیدار، طی حکمی از سوی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور، «حسین سیمایی صراف» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به‌عنوان فرمانده قرارگاه راهیان نور دانشجویی علم‌الهدی منصوب شد.

در ابتدای این نشست، سردار کارگر ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهداء دفاع مقدس و مقاومت، به‌ویژه سردار شهید «عباس نیلفروشان»، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد مرکزی راهیان نور کشور پرداخت.

در ادامه، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز ضمن عرض خداقوت به خادمین شهدا و فعالان عرصه راهیان نور و دفاع مقدس، در راستای فعالیت ثمربخش وزارتخانه متبوع در حوزه نشر و گسترش ارزش‌های دفاع مقدس و اردو‌های راهیان نور اعلام آمادگی کرد.

فرمانده قرارگاه راهیان نور دانشجویی شهید علم‌الهدی منصوب شد

در این جلسه مذاکرات موثری درخصوص ارائه درس علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و اردو‌های راهیان نور دانشجویی صورت پذیرفت. 

همچنین مقرر شد، جلسه قرارگاه راهیان نور دانشجویی شهید علم‌الهدی برگزار شود و نیز از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای حضور در جلسه شورای سیاستگذاری راهیان نور کشور دعوت به‌عمل آمد.

در پایان این جلسه، حکم فرمانده قرارگاه راهیان نور دانشجویی شهید علم‌الهدی کشور و نشان خادمی شهدا توسط سردار کارگر به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعطاء شد.

فرمانده قرارگاه راهیان نور دانشجویی شهید علم‌الهدی منصوب شد

متن حکم فرمانده قرارگاه راهیان نور دانشجویی شهید علم‌الهدی به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر حسین سیمایی صراف
وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری
با درود و صلوات بر محمد (ص) و آل محمد (ص) و اهدای سلام

با استعانت از خدای سبحان و استناد به سند ملی راهیان نور کشور و نظر به سوابق، تعهد و تجارب ارزشمند جنابعالی، به موجب این حکم شما را به سمت «فرمانده قرارگاه راهیان نور دانشجویی شهید علم‌الهدی» منصوب می‌نمایم.

با توجه به اهمیت موضوع راهیان نور در تحکیم هویت ملی و دینی و تقویت روحیه استکبارستیزی در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و گسترش فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت، تحقق موارد زیر مزید امتنان است:

۱- نظارت بر اجرای آئین‌نامه قرارگاه راهیان نور دانشجویی کشور
۲- برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه اعزام کاروان‌های راهیان نور دانشجویی و اساتید و کارکنان بر مبنای اعزام ۱۰ درصد دانشجویان در سال
۳- تخصیص ردیف اعتباری برای حوزه جهاد، ایثار و شهادت و اردو‌های راهیان نور بر اساس بند «ث» ماده ۸۶ برنامه توسعه ششم
۴- حمایت از احداث زیرساخت‌های عمرانی و فرهنگی یادمان شهدای هویزه و یادمان شهدای بازی‌دراز به‌عنوان معین بر اساس سیاست‌های ابلاغی ستاد مرکزی راهیان نور کشور
۵- معرفی نماینده تام‌الاختیار برای عضویت در شورای سیاست‌گذاری راهیان نور کشور
۶- مشارکت در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی راهیان نور در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی
۷- برگزاری دوره‌های آموزش روایتگری دانشجویان راوی جوان، استاد راوی با همکاری سازمان بسیج دانشجویی

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور
سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر 

فرمانده قرارگاه راهیان نور دانشجویی شهید علم‌الهدی منصوب شد

بر اساس این گزارش، امیر سرتیپ «نبی‌الله سهرابی» جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، دکتر «عبدالحسین کلانتری» معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر «روح‌الله رازینی» معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر «سید احمدرضا خضری» مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سرهنگ «حمید حیدری» رئیس سازمان تحقیقات و آموزش دفاع مقدس، سرهنگ پاسدار «روح‌الله محمدحسین‌زاده» دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور و «هادی قاسمی» مسئول سازمان بسیج دانشجویی از حاضران در این نشست بودند.

انتهای پیام/ ۴۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار