استاندار گیلان در ستاد رفع موانع تولید استان:

اجازه تعطیلی هیچ واحد صنعتی در گیلان را نمی‌دهیم

«حق‌شناس» با تاکید بر لزوم همراهی بیشتر بانک‌ها با تولید در استان گفت: اجازه تعطیلی هیچ واحد صنعتی کوچک و بزرگی در گیلان را نمی‌دهیم.
کد خبر: ۶۹۸۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۰ - 16October 2024

اجازه تعطیلی هیچ واحد صنعتی در گیلان را نمی‌دهیمبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، «هادی حق‌شناس» استاندار گیلان عصر امروز در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گیلان در رشت اظهار داشت: فلسفه تشکیل جلسات ستاد موانع تولید حل مشکلات و رفع محدودیت‌ها است.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم حل مشکلات تولید تصریح کرد: موانع و محدودیت‌های سر راه تولید و اشتغال در گیلان برداشته شود؛ در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و شرایط عادی نیست و حساسیت‌های زیادی در حوزه اقتصاد و معیشت وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از تولید داخلی در چنین شرایطی مورد تاکید ویژه است؛ به حالت انفعالی شرکت‌هایی همچون سیمکو اشاره و بیان کرد: برای راه‌اندازی چنین شرکت‌هایی باید هزینه‌های هنگفتی را تقبل کرد پس حفظ و احیای این شرکت‌ها باید در اولویت استان باشد.

حق‌شناس با اشاره به هزینه‌های بالای ایجاد شغل بیان کرد: برای ایجاد هر شغل پایداری باید سرمایه عظیمی را در حوزه تولید صرف کنیم؛ نباید اجازه بدهیم شرکت‌های نظیر سیمکو به سرنوشت صنایع بزرگی همچون پوشش و نساجی دچار شوند.

استاندار گیلان با بیان اینکه واحد‌های صنعتی که در زمان بنده تعطیل شود مقصرم، گفت: اجازه نمی‌دهیم هیچ صنعت کوچک و بزرگی در گیلان تعطیل شود و این مهم برای سیمکو هم صدق می‌کند.

حق‌شناس با اشاره به نامگذاری یک دهه‌ای عناوین اقتصادی و تولیدی از سوی مقام معظم رهبری و تاکیدات موکد معظم له در حوزه اشتغال بیان کرد: سال به سال مشکلات تولید و اشتغال عمیق‌تر و ریشه‌دارتر می‌شود و باید نسخه‌ای التیام بخش برای آن پیچیده شود و همه بر اساس منویات رهبری اقدام کنند.

وی با تاکید بر لزوم همراهی بانک‌ها با تولید افزود: مجموعه استان در خدمت تولید و اشتغال هستند و بانک‌ها هم باید در این مسیر همراه شوند.

استاندار گیلان با تاکید لزوم هدفگذاری در حوزه سرمایه‌سپاری و ارائه تسهیلات اشتغال اضافه کرد: سرنوشت اعتباراتی که به عنوان تسهیلات در گیلان پرداخت شده باید مشخص شود.

ارتباط ۷۸ درصدی مشکلات تولید در حوزه بانک‌ها

مدیرکل صمت گیلان نیز در این نشست اظهار کرد: حل مشکلات واحد‌های تولیدی در اولویت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است.

تیمور پورحیدری با اشاره به موانع حوزه تولید و اشتغال افزود: ۷۸ درصد مشکلات تولیدی در حوزه بانک‌ها مرتبط می‌شود.

در این نشست مشکلات و موانع چندین واحد تولیدی استان گیلان مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات نهایی برای حل مشکلات تولید اتخاد شد.

انتهای پیام/

 

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار