نماینده ولی فقیه در مازندران عنوان کرد؛

تأکید بر فرهنگ‌سازی درست و نهادینه کردن آداب خوب در زمینه زکات

آیت الله «محمدی لائینی» با تأکید بر فرهنگ‌سازی درست و نهادینه کردن آداب خوب در زمینه زکات، گفت: نسل جدید نباید نسبت به اعتقادات نسل گذشته به زکات بیگانه باشند.
کد خبر: ۶۹۸۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۲ - 16October 2024

تأکید بر فرهنگ‌سازی درست و نهادینه کردن آداب خوب در زمینه زکاتبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار حجت الاسلام «حسن هرمز» مدیرکل امور اجرایی زکات کشور در کمیته امداد امام‌خمینی (ره)، اظهار داشت: مازندران کلا ظرفیت زکات واجبش آن چنان زیاد نیست، بیشتر محصولات مرکبات و باغی یا برنج بوده و گندم و جو از رقم‌های اصلی کشت در مازندران نیست.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: روستا‌های ما مولد نیست و اینکه می‌گویند مهاجرت معکوس فقط برای ویلاسازی و خوش‌گذرانی در تابستان است نه سکنه در روستا با محوریت تولید.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر فرهنگ‌سازی درست و نهادینه کردن آداب خوب در زمینه زکات، ادامه داد: نسل جدید نباید نسبت به اعتقادات نسل گذشته به زکات بیگانه باشند، البته استان‌هایی مثل گلستان و فارس داریم که زکات واجب در آنها زمینه‌های بیشتری دارد.

وی با اشاره به فرموده علی (ع) به مالک اشتر، بیان کرد: اول باید عمران و آبادی را جدی بگیریم تا بتوانیم مالیات خوبی را دریافت کنیم، اول باید کاری کرد که روستانشینی، دامداری و کشاورزی بصرفد آن‌وقت شاهد نتایج بهتر و رونق بیشتر در حوزه زکات خواهیم بود، شورای زکات باید از کشاورزان به‌ویژه برای تامین زیرساخت‌های صادرات اقلام کشاورزی و صنایع تبدیلی آنها دفاع کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار