استاد حوزه و دانشگاه:

هزینه سازش به مرتب بیش از هزینه ایستادگی و مقاومت است

حجت‌الاسلام «رفیعی» با اشاره به هزینه‌های سازش، گفت:هزینه سازش به مرتب بیش از هزینه ایستادگی و مقاومت است.
کد خبر: ۶۹۸۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۸ - 16October 2024

هزینه سازش به مرتب بیش از هزینه ایستادگی و مقاومت استبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، حجت‌الاسلام‌ «ناصر رفیعی» استاد حوزه و دانشگاه امشب (چهارشنبه) در آیین تشییع سرلشکر شهید حاج عباس نیلفروشان در امامزاده شاه‌ میر حمزه اصفهان اظهار داشت: بر اساس روایات اسلامی شهادت بزرگترین موهبت الهی و بالاترین جایگاه است.

وی با اشاره به پاداش شهدا در روایات اسلامی،تصریح کرد: شخصیتهایی چون شهید نیل‌فروشان برای شهادت انتظار می‌کشیدند و به دوستان خود گفته بودند که در این راه به شهادت خواهند رسید.

حجت‌الاسلام رفیعی به حضور سرلشکر شهید حاج عباس نیلفروشان در سن ۱۴ سالگی در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: این شهید قریب ۵۰ سال از عمر خود را وقف دفاع از اسلام در دفاع مقدس و جبهه مقاومت نمود.

وی تصریح کرد: ائمه ما یکی از افتخاراتشان این بود که یا مسموم شدند یا به قتل رسیدند و به درجه شهادت نائل شد، امام جواد، امام هادی و امام عسکری در مجموع ۱۰۰ سال عمر نکردند‌.

 این استاد حوزه علمیه عاقبت بخیری را از مهمترین دعاهای انسان دانست و خاطرنشان کرد: چهدبست افرادی بودند که سینه‌چاک انقلاب بودند ولی امروز در کشورهای بیگانه مزدوری می‌کنند، ولی افرادی چون شهید نیلفروشان خوش فرجام شدند زیرا تا پایان عمر خود در مسیر هدایت و اسلام حرکت کردند و این روزها شاهد تشییع با شکوه این شهید در تهران، نجف، کربلا، قم، مشهد و اصفهان هستیم.

وی ابراز کرد: هنر شهید نیل‌فروشان ثبات قدم و افتخار او عاقبت‌بخیری‌اش بود؛ عده بسیاری بودند که نتوانستند در راه درست ثابت‌قدم بمانند اما شهید نیل‌فروشان توانست در مسیر حق ثابت‌قدم بماند.

حجت‌الاسلام رفیعی افزود: کسانی مانند شهید نیل‌فروشان، شهید سید حسن نصرالله و شهید سلیمانی در راه خدا و دفاع از اسلام ایستادند و جان خود را در این مسیر فدا کردند و از مسیر خود عقب‌نشینی نکردند.

وی بیان داشت: آن‌ها در ایران شهید نشدند بلکه برای مسلمانان مظلوم غزه و در راه جنگ با صهیونیست‌ها شهید شدند شجاع بودند، سستی به خود راه نمی‌دادند و در برابر دشمن کرنش نمی‌کردند.

رفیعی با اشاره به فرازهایی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، اضافه کرد: هزینه‌ سازش از هزینه مقاومت بیشتر است، پیشرفت به جز ایستادگی در برابر سختی‌ها ممکن نیست.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار