شیبانی: آمادگی ایران برای ارسال کمک‌های بیشتر به مردم لبنان

نماینده ویژه وزیر امور خارجه در غرب آسیا امروز در دیدار با وزیر خارجه لبنان با اشاره به موانع ایجاد شده از سوی رژیم صهیونیستی در مسیر ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه ایران به مردم لبنان، بر آمادگی ایران برای ارسال کمک‌های بیشتر به مردم لبنان تأکید کرد.
کد خبر: ۶۹۸۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۶ - 16October 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمدرضا رئوف شیبانی»، نماینده ویژه وزیر امور خارجه ایران در غرب آسیا در ادامه رایزنی‌های خود با مقامات و مسئولان لبنانی صبح امروز (چهارشنبه) ۲۵ مهرماه با «عبدالله بوحبیب»، وزیر خارجه و مهاجرین لبنان دیدار و در خصوص آخرین تحولات سیاسی و میدانی لبنان و همچنین وضعیت آوارگان لبنانی و چگونگی ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به آنان بحث و گفتگو کرد.

آمادگی ایران برای ارسال کمک‌های بیشتر به مردم لبنان

 شیبانی در این دیدار ضمن ارائه گزارش از آخرین کمک‌های ارسال شده ایران به لبنان، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارسال سریع کمک‌های بیشتر برای بهبود وضعیت آوارگان و آسیب‌دیدگان جنگ در لبنان تأکید کرد.

وی در این رابطه به موانع و مشکلات ایجاد شده از سوی رژیم صهیونیستی در مسیر ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه ایران اشاره کرد و آن را اقدامی ضدانسانی و جنایت‌آمیز خواند.

شیبانی همچنین رایزنی‌های صورت گرفته توسط سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه با همتایان و مسئولان عالی‌رتبه کشور‌ها در رابطه با ضرورت تلاش جمعی این کشور‌ها برای توقف حملات وحشیانه و غیرانسانی رژیم صهیونیستی به لبنان و غزه را به اطلاع وزیر خارجه لبنان رساند.

عبدالله بوحبیب نیز در این دیدار از مواضع حمایتی ایران از لبنان در ابعاد سیاسی و انسانی تشکر و قدردانی کرد.

وزیر خارجه لبنان همچنین اقدامات و تحرکات دیپلماتیک کشورش در ضرورت وادار ساختن رژیم اسرائیل به پذیرش آتش‌بس در لبنان را به اطلاع شیبانی رساند.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار