مدیرکل امور اجرایی زکات در کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور:

«زکات؛» قانونی‌ترین شبکه ملی خیر و احسان در کشور است

حجت الاسلام «هرمز» گفت: قانونی‌ترین شبکه ملی خیر و احسان در کشور، شورای زکات است که تا دل روستا‌های دور افتاده رفته است.
کد خبر: ۶۹۹۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰ - 17October 2024

«زکات؛» قانونی‌ترین شبکه ملی خیر و احسان در کشور استبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن هرمز» مدیرکل امور اجرایی زکات در کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور شب گذشته در برنامه رادیویی ارتباط مردم و مسئولان در استان مازندران اظهار داشت: با توجه به آیات قرآن خداوند دو مأموریت بسیار مهم به پیامبر داده است که یکی جمع‌آوری زکات است که سبب طهارت باطن و تزکیه نفس پرداخت کننده می‌شود و دوم تجلیل و تشکر از پرداخت کنندگان زکات است.

وی افزود: یکی از برنامه‌های راهبردی و مهم امسال ما حضور در استان‌ها و تجلیل و تقدیر از عوامل و دست‌اندرکاران و مودیان زکات است.

این مسئول با اشاره به قانون مصوب مجلس و آئین نامه زکات و ابلاغیه دولت اذعان داشت: شرح وظایف دستگاه‌های عضو شورای زکات در این قانون تبیین شده است.

حجت‌الاسلام هرمز گفت: برای احیا و ترویج این فریضه مهم الهی در قانون هوشمندانه سه دستگاه فرهنگ ساز، شورای سیاستگذاری گذاری ائمه جمعه، سازمان تبلیغات اسلامی و صدای سیما آورده شده است.

مدیرکل امور اجرایی زکات در کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به همایش سراسری زکات در سال ۹۶ در خصوص برگزاری همایش زکات بیان کرد: یکی از اقدامات خوب و مؤثر در فرهنگ سازی مقوله زکات در سه سال گذشته، برگزاری همایش زکات در سراسر استان‌های کشور بوده است و امسال نیز این همایش‌ها به صورت شهرستانی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان ثبت دبیرخانه زکات شد که از این مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان وارد حساب کمیته امداد و مابقی زکات جمع آوری و مصرف آن با شرکای امداد بوده است، ادامه داد: از این مبلغ ۹۰ درصد صرف امور محرومین و ۱۰ درصد صرف پروژه‌های عام‌المنفعه شده است

حجت‌الاسلام هرمز با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال به همت مردم متدین هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان ثبت دبیرخانه زکات شده که نزدیک به ۱۴۰ میلیارد تومان وارد حساب‌های امداد شده است، افزود: زکات جمع آوری شده در امور محرومین صرف معیشت، هزینه تأمین و تعمیر مسکن، جهیزیه، وسایل ضروری زندگی، هزینه‌های درمان و امور فرهنگی و… می‌گردد

مدیرکل امور اجرایی زکات در کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور از همه دستگاه‌های مختلف، مبلغین، عاملین، موثرین و مخصوصاً مودیان که در همه حال در یتیم نوازی و محرومیت زدایی همراه کمیته امداد هستند تقدیر و تشکر کرد و گفت: قانونی‌ترین شبکه ملی خیر و احسان در کشور، شورای زکات است که تا دل روستا‌های دور افتاده رفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها