رئیس مجلس: خط‌کشی بر اساس قومیت، مذهب و جنسیت به آرمان شهدا آسیب می‌زند/ خط قرمز ما ترس و تفرقه است

محمدباقر قالیباف گفت: مردم را با هر سلیقه‌ای که دارند، نباید از خودمان طرد کنیم. باید انسجام ملی و اجتماعی خود را تقویت کنیم و در کنار هم باشیم.
کد خبر: ۶۹۹۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴ - 17October 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در پانزدهمین اجلاسیه شهدای وحدت که امروز (پنجشنبه) در سالن انقلاب اسلامی مجتمع فرهنگی آیه‌ها مشهد برگزار شد، با گرامیداشت یاد و نام شهیدان اظهار داشت: برگزاری اینگونه مجالس برای آحاد جامعه بخصوص نسلی که دفاع مقدس را درک کرده‌اند یادآوری و توجه است؛ بر همین اساس بزرگترین محافلی است که مانع غفلت ما می‌شود و موجب خواهد شد تا از قدرت دشمنان اسلام نترسیم.

رئیس مجلس: خط‌کشی بر اساس قومیت، مذهب و جنسیت به آرمان شهدا آسیب می‌زند/ خط قرمز ما ترس و تفرقه است

وی با بیان اینکه با بازخوانی تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، روزهای سخت آن دوران برای ما یادآوری می‌شود، افزود: امروز دقیقا شعار امام و رهبرمان که جز برای خدا کلامی نگفتند و جز برای او گامی برنداشتند، تحقق یافته است و در هزار و ۴۰۰ کیلومتر دورتر از مرزهای ایران اسلامی با رژیم صهیونیستی می‌جنگیم. امام راحل درست فرمودند که راه قدس از کربلا می‌گذرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیام این مجالس برای همه جهان اسلام و مذاهب اسلامی این است که سنت‌های الهی پابرجا هستند و هرگز تبدیل و تحویل نمی‌شوند، باید به این مهم ایمان و باور داشت.

قالیباف گفت: امامین انقلاب اسلامی، شهیدان شوشتری، محمدزاده، سلیمانی و شهدای اهل سنت و اهل شیعه به ما آموختند که اهل سنت نه تنها برادر ما که جان ما هستند. ما با حماس برای مبارزه با داعش، دفاع از اسلام و انسانیت و همچنین پابرجا بودن احکام الهی جان دادیم، پس جان ما هستند.

وی تأکید کرد: خدا از کسانی که در کشور بذر تفرقه را می‌کارند، نگذرد آن‌ها در رفتار و گفتارشان مزدور بی‌مزد و مواجب دشمن هستند و خدمت به دشمنان اسلام می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مردم ایران اسلامی پای اسلام و انقلاب ایستاده‌‌اند. آن‌ها در سایه وحدت کلمه به پیروزی رسیدند که امروز هم شرط تداوم انقلاب همین است. 

قالیباف یادآور شد: ما با عقلانیت بر این باور هستیم که بر اساس قومیت، مذهب و جنسیت جامعه را خط‌کشی نکنیم چراکه آسیبش آن است که به حکم خدا و آرمان‌های شهدا عمل نمی‌شود.

وی تصریح کرد: ما به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی به دنبال ایران قوی هستیم. دشمن با ایجاد دوقطبی به دنبال آن است تا ایران قوی شکل نگیرد؛ بر همین اساس باید از ایجاد تفرقه پرهیز کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: مردم و جامعه را با هر سلیقه‌ای از خودمان طرد نکنیم که آسیب است. انسجام ملی و اجتماعی خود را باید تقویت کنیم و در کنار هم باشیم.

قالیباف افزود: برای قوی شدن باید مراقب خطوط قرمز باشیم. یکی از این خطوط قرمز منازعه و نزاع است. بر اساس روایات اسلامی باید از منازعه در هر موضوعی دوری کنیم چراکه دشمن با جنگ ترکیبی و با قدرت نرم، سخت و هوشمند به جنگ امت اسلام آمده است. 

وی ادامه داد: ترسیدن خط قرمز دوم است. دومین شرط برای قوی شدن نترسیدن در برابر دشمن است. فقط از خدا بترسیم که اگر از خدا ترسیدیم از هیچکس نخواهیم ترسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بدانیم که امت اسلام جان و مال خود را می‌دهد اما هرگز عزت خود را نمی‌دهد و آن را سر دست می‌گیرد و می‌ایستد. اگر نترسیدیم خدا نعمت خود را به ما ارزانی می‌دارد و ما را به راهی که به شهادت که فوز عظیم است یا پیروزی در دنیا رهنمون می‌کند. 

قالیباف تأکید کرد: دشمنان گرگ‌صفت صهیونیستی و حکمرانان حکومت آمریکا بدانند با شهادت اسماعیل هنیه و سید حسن نصرالله، حماس و حزب‌الله تعطیل نمی‌شوند. امت اسلامی ایستاده‌اند چراکه فرهنگ ما شهادت و مجاهدت است و اگر به شهادت برسیم به فوض عظیم نائل آمدیم که این وعده خداوند و افتخار بزرگی است.

وی ابراز داشت: شهید سلیمانی در دهه ۷۰ و شهیدان شوشتری و محمدزاده در دهه ۸۰ برای ایجاد وحدت و برادری مجاهدت کردند و این رمز پیروزی است. امیدواریم که در این مسیر حرکت کنیم. 

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وقتی ما برای پیشرفت ایران اسلامی در سایه وحدت حرکت کنیم خداوند نیز نصرت و پیروزی را نصیب ما می‌کند.

 قالیباف بیان داشت: علی‌رغم همه تحریم‌ها و تهدیدها، ظرفیت‌های خوب انسانی و منابع مادی در اختیار داریم که باید با وحدت و انسجام در کنار هم برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی از آن‌ها بهره ببریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها