معرفی کتاب؛

«ریحانه‌های نستوه»

کتاب «ریحانه‌های نستوه» اثری است از خاطرات و خدمات بانوان شهر دزفول در زمان جنگ که توسط «لیلا سرداری‌زاده» به رشته تحریر درآمده است.
کد خبر: ۶۹۹۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳ - 17October 2024

«ریحانه‌های نستوه»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خوزستان، کتاب «ریحانه‌های نستوه» اثری است از خاطرات و خدمات بانوان شهر دزفول در زمان جنگ که توسط «لیلا سرداری‌زاده» به رشته تحریر درآمده است.

این کتاب ۱۶۷ صفحه‌ای که چاپ آن توسط انتشارات «سرو دانا» با شمارگان هزار نسخه صورت گرفته با همکاری ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان و مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول به بازار نشر عرضه شده خاطرات تعدادی از بانوان ایثارگر شهر مقاوم دزفول را روایت می‌کند. 

در بخشی از این کتاب آمده است؛

اما حکایت بیمارستان شهید کلانتری عاشورایی است که هیج وقت خورشیدش در خاطرم غروب نکرد آنجا البسه و پتوهای رزمندگان شسته و ضد عفونی می‌شد. قطعات جامانده از اجساد مطهر شهدای هر روز برایمان روضه‌ای تازه برپا می‌کرد همگی مویه کنان مشغول شست و شو می‌شدیم با اشک وناله در حوض خون غوطه می‌خوردیم وای از آن روزها که تکرارشان برایم تلخ ترین خاطره عمرم شد.

خانم اردو به همراه چند تن دیگر از خواهران اجساد را برای دفن می‌بردند وگاهی هم به برادران می‌سپردند. نمی‌دانم چرا حماسه زنان شهرم در بیمارستان شهید کلانتری هرگز بازگو نشد اما من دارم فریاد می‌زنم اگر زنان غیور دزفول نبودند حوض خون بیمارستان شهید کلانتری با پر جا نمی‌ماند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار