راوی سیره شهداء:

روش و منش شهید «منصور حیدری» برای جامعه تبیین شود

حجت الاسلام «نوروزی» گفت: باید ابعاد مختلف شخصیتی و روش، منش و فرهنگ شهداء‌ بویژه شهید منصور حیدری برای مردم به درستی تبیین شود.
کد خبر: ۶۹۹۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۷ - 15October 2024

روش و منش شهید «منصور حیدری» برای جامعه تبیین شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، حجت‌الاسلام «محسن نوروزی» راوی دفاع مقدس در یادواره شهید «منصور حیدری» که در روستای لشکان از توابع بخش مرکزی شهرستان لامرد برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهید والامقام و ۲۶۱ آلاله خونین بال شهرستان لامرد اظهار داشت: یادواره می گیریم اما شبیه مراسم ختم و ترحیم است، زنده کننده نیست چون از سیره شهید نمی‌گوییم.

وی ادامه داد: در مظلومیت شهداء و شهید منصور حیدری همین بس که در عین حالی که تنها شهید این خطه است می‌بینیم گمنام و مظلوم است و خاطره ای از سیره و زندگی و منش ایشان در دسترس نسل نوجوان و جوان امروز نیست.

این روایتگر دفاع مقدس گفت: شهداء زنده اند و به اشکال و روش‌های مختلف در زندگی و مسیر ما گره گشایی می کنند که ما باید با شناخت دقیق نسبت به سیره آنها در این مسیر قرار گیریم تا دنیا و آخرتمان ضمانت شود.

این روایتگر دفاع مقدس ابراز داشت: شهداء خانواده محورند و خانواده‌های معظم و مکرم شهدا نقش‌آفرین این عرصه بوده و آنها به گونه ای زندگی دنیا را زیسته‌اند که لایق جایگاه شهادت شده اند.

حجت‌الاسلام نوروزی بیان کرد: با این همه شجاعت و رشادت و از خود گذشتگی شهدای دفاع مقدس، امروز چرا قشری از جامعه با کوچکترین موضوع در دلشان خالی می شود چون ایمان دینی آنها ضعیف شده و باور قلبی به خداوند متعال ندارند و نمی‌دانند که او گرداننده عالم هستی است و حیات و ممات جامعه به دست اوست.

وی با اینکه استکبار جهانی را به زانو درآورده ایم مگر چیزی غیر از ایستادگی و پایداری شهیدانی چون شهید منصور حیدری در جزایر مجنون و گوشه گوشه این مرز وبوم است، خاطرنشان کرد: چه مادرانی که جوانان تازه داماد و فرزندان یتیم خود را رشید و رعنا کردند و برای اسلام ناب محمدی و این مکتب انسان ساز روانه جبهه‌های حق علیه باطل کردند و نتوانستند پیکر پاره پاره اش را تا ابد وداع کنند.

وی با تاکید بر ادامه دادن راه پر افتخار و مجاهدت این شهدا اضافه کرد: چه رزمندگانی که در نبرد نابرابر و در جنگ تحمیلی ۸ ساله، شیمیایی شدند، دست و پای شان در عملیات قطع شد اما باز ایستادند تا حرف امام شان زمین نماند.

حجت الاسلام نوروزی گفت: امروز یادواره می گیریم تا شهیدانه زندگی کردن را از شهدا بیاموزیم و الگو بگیریم.

در پایان این مراسم معنوی، ذاکر اهل بیت علیهم السلام، کربلایی سید‌هاشم موسوی به مرثیه سرایی و نوحه خوانی پرداخت.

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از لامرد، شهید منصور حیدری در تاریخ ۰۳/۰۳/ ۱۳۴۶ در روستای برکه مه بانو دیده به جهان گشود و دو سال بعد به روستای لشکان مهاجرت کرد. شهید حیدری با ورود به بسیج در سن ۱۷ سالگی به صورت داوطلبانه عازم جبهه‌ها شد و در بهبوهه جنگ ازدواج کرد که ثمره ازدواجش یک فرزند بود و آن هم قبل از شهادتش به رحمت ایزدی پیوست.

شهید حیدری شخصیتی مومن، انقلابی، و شجاع و دلسوز و خوش اخلاق بود که در جزیره مجنون بر اثر اصابت ترکش خمپاره از ناحیه سر و شکم در تاریخ 17/۰۵/۱۳۶۵ در سن ۱۹ سالگی به همرزمانش شهیدش پیوست.

خبرنگار: محمود صابری‌زاده

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها