در محفل پلاک های گمشده اجلاسیه شهداء لامرد مطرح شد؛

سنگ تمام رزمندگان لامردی نه در جغرافیای ایران بلکه در جغرافیای جبهه مقاومت ستودنی است

«حسین کاجی» از فرماندهان و یادگاران دفاع مقدس در محفل پلاک‌های گمشده گفت: رزمندگان لامردی نه تنها در جغرافیای ایران بلکه در جغرافیای جبهه مقاومت سنگ تمام گذاشته و مردانه حماسه آفریدند.
کد خبر: ۶۹۹۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹ - 18October 2024
سنگ تمام رزمندگان لامردی نه در جغرافیای ایران بلکه در جغرافیای جبهه مقاومت ستودنی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، سردار حاج «حسین کاجی» فرماندهی جنگ و جانباز شیمیایی دوران دفاع مقدس که در دومین شب از اجلاسیه ۲۶۱ شهید شهرستان لامرد «چهارمین محفل پلاک‌های گمشده» در جوار بارگاه مطهر شهدای گمنام و با مجری گری مجری توانا و متعهد صداوسیما نجم الدین شریعتی و با حضور ارزشمند خانواده‌های مفقودالاثر و آحاد مردم سخنرانی می‌کرد اظهار داشت: برگزاری اجلاسیه و یادواره شهداء اقدامی شایسته و ضروری برای مرور حماسه هشت سال دفاع مقدس و جانفشانی فرزندان این مرز وبوم برای نسل‌های آینده است، نسلی که جنگ را ندیده و امروز نیاز به بازخوانی آن دارند.
 
وی با اشاره به حجم کار‌های انجام شده در این اجلاسیه تصریح کرد: امروز شهدای ما متعلق به یک محله، شهر، استان و کشور نیستند بلکه شهدای عزیز ما متعلق به جهان اسلام هستند.
 
سردار کاجی گفت: شهداء با تمام توان در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کردند که هم اکنون که در این اجلاسیه هستیم ۲۵ نفر از این شهیدان والامقام هنوز پیکر‌های پاک شان برنگشته که عمدتا در شلمچه هستند.
 
وی با بیان این مطلب که امشب باید از شهیدان لامردی شیربچه‌هایی که مردانه و برای خدا جنگیدند و نه دوربینی بود نه تقلایی بلکه کیفشان برداشتند و مظلومانه از این دیار رفتند که بعضی از آنها پلاک‌ها و استخوان هایشان بعد از ۲۵ سال آمد را باید بازگو کرد.
 
این رزمنده دفاع مقدس افزود: درود بر پاره‌های تن این ملت که انیسی جزء نسیم بادصحرا و مونسی جزء مادرشان حضرت زهرا نداشتند و امام به بچه‌های شما مدال فرزند حضرت زهرا را داده و این مراسم، مراسم فرزندان حضرت زهرا است.
 
کاجی بیان کرد: اسراییلی‌ها چند سال پیش دنبال شهید انصاری لامردی بودند و وی را به شهادت رساندند و نگاه سیدحسن نصرالله و بچه‌های حزب الله به شهید انصاری خیلی زیبا و‌دلنشین بود و باید گفت رزمندگان لامردی همچون شهید انصاری و شریفی نه تنها در جغرافیای ایران بلکه در جغرافیای جبهه مقاومت سنگ تمام گذاشته و مردانه حماسه آفریدند.
 
این راوی دفاع مقدس بیان کرد: شهداء تمام معادلات سیاسی دنیا را به هم زده و همانطور که ما در انقلاب خود از طریق حماسه هشت سال دفاع مقدس فرهنگ ایثار و شهادت را به جهان صادر کردیم شهدای ما نیز تاثیرشان را بر جهان اسلام گذاشتند و در غزوه، لبنان، سوریه، عراق و دیگر کشور‌ها بذر روحیه شهادت طلبی پاشیدند که در حال گسترش است.
 
وی با بیان اینکه امشب در شهرستان دارالمومنین، دارالمجاهدین و دارالنفاق یادواره گرفتیم تا بگوییم جنگ ادامه دارد، افزود: به نظرم اگر خانواده‌ای بنا دارد فرزندی برای سربازی امام زمان (عج) تربیت کند زندگی نامه و کتاب شهداء را بخواند.
 
کاجی تاکید کرد: مصطفی رضایی این روحانی نویسنده، جهادی و پرتلاش که واقعا نعمتی برای این منطقه است کتاب به وقت بیروت به نویسندگی وی را مطالعه و در‌اختیار دیگران هم قرار دهید، زیرا این کتاب در بیروت به خوبی مطالعه کرده اند.
 
در این آئین با حضور سردار حاج حسین کاجی مدیر انتشارات حماسه یاران (نشر تخصصی جهاد وشهادت) و از راویان دفاع مقدس و با حضور حجت الاسلام مصطفی رضائی نویسنده کتاب و خانواده این سه شهید والامقام از کتاب «سه مبارز در خط آتش» رونمایی شد.
 
حجت الاسلام مصطفی رضایی نویسنده این کتاب شأن نزول این کتاب و این حضور بی نظیر مردم در این مراسم را وجود نازنین امام عصر (عج) دانست و گفت: شهیدان عزیز ما نیز، با عشق به امام زمان و سیدالشهداء راهی جبهه‌ها می‌شدند و چیزی جزء توسل به ائمه اطهار نبوده است.
 
 این سومین اثر و رمانی این نویسنده لامردی است که در این شهرستان رونمایی می‌شود که پیش از این نیز کتاب به وقت بیروت مروری بر زندگانی شهید ابراهیم انصاری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران که شامل خاطرات همراهان، آشنایان و نزدیکان این شهید والامقام از ایران تا آفریقا و سودان بود، همچنین کتاب دوم کتاب پرواز ۳۳ فرانکفورت قدس داستان زندگانی سردار حاج درویش شریفی از سرداران سپاه قدس، و سومین اثر حجت الاسلام رضایی نویسنده کتاب سه مبارز در خط آتش بود که از آن رونمایی شد.
 
گفتنی است؛ کتاب رمان سه مبارز در خط آتش، برداشتی از زندگی سه مبارز و سه رفیق شهید صمیمی ۱۴ الی ۱۵ ساله از علامرودشت شهرستان لامرد شهیدان والامقام محمد رضائیان، مسعود هاشمی و ابراهیمی ابراهیمی ست که بعد از کلی اتفاقات و داستان‌ها به شهادت رسیدند.
 
پیش از سخنان حاج حسین کاجی و رونمایی از کتاب سه مبارز در خط آتش مهندس احمد خضری فرماندار شهرستان لامرد ضمن عرض خوش آمدگویی خدمت حضار محترم به اقدامات صورت گرفته برای این اجلاسیه در این چند ماه پرداخت.
 
وی گفت: برگزاری یادواره و اجلاسیه شهداء از فضائل ارزشمندی است که حقیقتا بزرگداشت راه شهدا کمتر از شهادت نیست و شهداء ماندگار هستند و نام آنها همچون ستاره‌ای پرفروغ در تاریخ می‌درخشد. 
 
در ادامه این مراسم فاطمه رادمنش بازیگر سینما و تئاتر و منتخب برنامه عصر جدید از جیرفت کرمان به اجرای نمایشی زیبا و هنرمندانه در مورد جنگ و دفاع مقدس پرداخت که مورد تحسین اهالی هنر، مردم و حضار محترم قرار گرفت.
 
در پایان این آئین معنوی حاج جواد برزگر مداح حرم حضرت معصومه (س) به مداحی پرداخت.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار