مسوول راهیان نور سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین:

۴۶۰۰ دانش آموز تا پایان آذرماه به مناطق عملیاتی جنوب کشور عازم می شوند

سرهنگ «باجلان» گفت: از یک آبان‌ ماه اردوی دانش آموزی راهیان نور جنوب کشور آغاز می شود که پیش بینی شده ۲هزار و ۶۰۸نفر دانش آموز دختر با ۵۶ اتوبوس در آبان ماه و هزار و ۹۷۱ دانش آموز پسر در آذر ماه با ۴۳ اتوبوس به این مناطق اعزام خواهند شد.
کد خبر: ۶۹۹۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۹ - 18October 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، سرهنگ «عطا باجلان» مسوول اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت صاحب الامر(عج) استان قزوین با اشاره به آغاز سفرهای کاروان راهیان نور استان قزوین بیان کرد: به فضل الهی سال ۱۴۰۳ را با قوت در بحث اردویی راهیان نور و گردشگری شروع کرده‌ایم؛ سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بیانگر سه اسم در یک معاونت است که هر کدام وظایفی دارند.

وی ادامه داد: اردویی، شامل ورزشی، تفریحی، زیارتی، سیاحتی، راهیان نور و غیره می‌شود که مباحث آن با سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری است و راهیان نور هم شامل چندین بخش است که بیشترین بحث آن مربوط به راهیان جنوب و راهیان غرب و شمال غرب است.

وی تبیین کرد: بحث گردشگری بیانگر مظاهر پیشرفت جمهوری اسلامی بعد از انقلاب اسلامی است که عموم مردم به ویژه نسل جوان از آن بازدید می‌کنند. همچون پالایشگاه‌هایی که بعد از انقلاب راه اندازی شده و یا کارخانه‌هایی که تولیداتشان در سطح ملی و فراملی در حال انجام می‌باشد و یا برگزاری نمایشگاه‌هایی مثل هوا و فضا که همه آنها نشان دهنده قدرت و توانمندی انقلاب اسلامی است و باعث احساس غرور و خودباوری در میان مردم به ویژه نسل جوان می‌شود.

سرهنگ عطا باجلان بیان کرد: در بحث راهیان غرب و شمال غرب تعداد ۶ هزار نفر به این مناطق اعزام شدند و برنامه‌های مفصلی مانند بازدید از باغ موزه دفاع مقدس همدان، مجموعه طاق بستان، یادمان‌های دفاع مقدس کرمانشاه، سر پل ذهاب، گیلان غرب، تنگه مرصاد و غیر را به مدت سه روز تدارک دیدیم.

مسوول اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین تصریح کرد: از یک آبان‌ ماه اردوی راهیان نور جنوب را به مدت ۴ روز در برنامه کاری خود قرار دادیم که اعزام دختران دانش آموز از یک آبان الی ۲۸ آبان ماه و دانش آموزان پسر از ۷ آذر ماه تا ۲۸ آذر ماه در ۲ بازه زمانی به این مناطق اعزام خواهند شد.

وی تشریح کرد: دختران در هفت مرحله و پسران در پنج مرحله به اردوی راهیان نور جنوب اعزام خواهند شد و پیش بینی شده که ۲هزار و ۶۰۸نفر دانش آموز دختر با ۵۶ اتوبوس در آبان ماه و هزار و ۹۷۱ دانش آموز پسر در آذر ماه با ۴۳ اتوبوس به این مناطق اعزام خواهند شد که مجموع اعزام ها ۴هزار و ۶۰۰ دانش آموز میباشد و بعد از اعزام دانش آموزان دختر و پسر در اواخر آذر و اوایل دی ماه بحث راهیان نور خانوادگی و محلات را در دستور کار داریم و برنامه‌ریزی شده که اعزام‌ها قبل از ماه رمضان تمام شود.

سرهنگ عطا باجلان اذعان کرد: در راهیان نور جنوب بازدید از شهر اندیمشک (پادگان دوکوهه) شروع و از مناطق عملیاتی فتح المبین، اروند رود، کربلای ۴، شلمچه و غیره بازدید خواهد شد و برنامه‌های متنوعی را در دستور کار خود داریم.

وی یادآور شد: همچنین در بدو حرکت همراه اتوبوس‌ها راوی، روحانی و یک مسوول فرهنگی به این مناطق اعزام خواهند شد تا به شبهات دانش آموزان در مورد دفاع مقدس و پیشرفت‌های انقلاب پاسخ داده شود و در یادمان‌های دفاع مقدس هم از راویان کشوری و هم استانی استفاده می‌شود.

متولیان امر پای کار اردوهای راهیان نور باشند 

وی ابراز کرد: راهیان نور قرارگاهی متشکل از چند معاونت است و برای برنامه‌هایی مثل اعزام به مرقد امام راحل، راهیان نور جنوب، غرب و شمال غرب متولی اصلی آن در سطح کلان با وزارت کشور است و سپاه دبیری آن را بر عهده دارد در استان هم استاندار مسوول این کار و سپاه دبیری آن را بر عهده دارد.

 مسوول اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین افزود: در سطح شهرستان، فرماندار مسوول اصلی و سپاه شهرستان هم دبیری آن را بر عهده دارد و ما توقع حمایت‌های بیشتر از جمله در بحث خودرویی و ترابری را داریم و شهرداری متولی پشتیبانی فرهنگی و ترابری این امر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اعزام به مناطق عملیاتی جنوب، غرب و شمال غرب علاوه بر آشنایی نسل جوان با موضوعات دفاع مقدس، اردویی تفریحی است که باعث امید به زندگی، افزایش بهره‌وری، آشنایی خانواده‌ها بویژه نسل جوان با فرهنگ‌های مختلف در میان خانواده ها می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار