امام جمعه شیراز:

همه ابعاد قدرت در جنگ ترکیبی با دشمن باید تقویت شود

آیت‌الله «دژکام» با بیان اینکه امسال سال جهش تولید است و ما دچار جنگ ترکیبی هستیم افزود: باید همه ابعاد قدرت اعم از اقتصادی و... را به دست بیاوریم و تقویت کنیم.
کد خبر: ۶۹۹۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲ - 18October 2024

باید همه ابعاد قدرت را در جنگ ترکیبی با دشمن بدست بیاوریمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، آیت‌الله «لطف‌الله دژکام» امام جمعه شیراز، در خطبه‌های این هفته نمازجمعه عبادی سیاسی این شهر اظهار داشت: دشمنان اسلام و خصوصا یهود و نصارا به صورت یک برنامه و طرح مشخص به نام جنگ تمدن‌ها به دنبال این هستند که اسلام، تمدن اسلامی و امت اسلامی را در جهان از میان بردارند.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: در گذشته و در تاریخ ۲۵۰ سال اخیر متوجه می شویم که دشمنان برای اینکه امت اسلامی را بخواهند نابود کنند نقشه‌های خود را شروع کرده و انجام دادند؛ شما ببینید همین یکی دو روز پیش اروپایی‌ها دوباره با برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس هماهنگ کرده و بحث مالکیت سه جزیره را پیش آوردند.بحث ۳ جزیره را مثل استخوان لای زخم گذاشتند در حالی که همه می دانند تا عمق چند صد کیلومتر ایران بوده و نقشه آن هم موجود است.

امام جمعه شیراز بیان کرد:  اول کشور را تکه تکه کردند و با فشار انگلیس و آمریکا دولت شاه، بحرین را واگذار کرد و در دوره شاه پهلوی این کار انجام شد و آنگونه که می‌خواستند کشور را تقسیم کردند و بعد کاری کردند تا تحریک کنند و دعوا راه بندازند تا ما خودمان را بزنیم و آنها از دعوا ما بهره ببرند، این نقشه در بین الملل بوده است.

وی افزود: در جمعه نصر بدون اینکه نائب الامام فراخوان دهد و بگوید بیایید و صرفا گفت می خواهم نماز بخوانم دیدیم که بیش از دو میلیون نفر جمعیت آمد و در تمام کشور آن روز جمعیت نمازگزار افزایش پیدا کرد و مردم نشان دادند پای کار هستند. در خود نماز جمعه تهران بیش از دو میلیون نفر شرکت کردند، امت شدن یعنی دور امام جمع شدن و نتیجه این است که دشمن هیچ غلطی نمی تواند انجام دهد.

آیت الله دژکام با بیان اینکه با توجه به در پیش بودن روز صادرات معمولا کسانی آمار می دهند و سالها است ۱۵ درصد رشد را بیان می کنند و سوال پیش می آید اگر آمار این است پس چرا وضعیت اینگونه است؟ این آمارها باید دقیق تر و درست‌تر شو.

وی با بیان اینکه امسال سال جهش تولید است و ما دچار جنگ ترکیبی هستیم افزود:همه ابعاد قدرت اعم از اقتصادی و ... را باید رشد کنیم وگرنه کشور و ملت به مشکل می خورد و تولید باید با شرایط و ضوابط خود افزایش پیدا کند بی آنکه به محیط زیست آسیب برسانیم.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم تحریمها را خنثی کنیم باید روابطمان را با همسایگان قوی کنیم گفت: ایران نزدیک به ۱۶ کشور در اطراف خود دارد و ملت‌ها با هم ارتباط دارند و اگر ملت‌ها وسط میدان بیایند و با یکدیگر تعامل داشته و کالاها را تبادل کنند و سود ببرند شرایط درست می شود.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه به فرموده سعدی: «شنیدم هر چه در شیراز گویند ... به هفت اقلیم عالم باز گویند» افزود اگر شیراز کار قشنگ نشان داد در عالم تکرار می شود و جاهای دیگر انجام می دهند و از این جهت شما شیرازی‌ها در تاریخ نقش تاثیرگذار دارید.حرف شیراز غیر از دیگری است و سعی کنیم کار خوب ارائه دهیم که اگر در عالم تکرار می شود خوبی از شیراز تکرار شود.

وی با بیان اینکه تحولات منطقه و جنایات اسراییل نشان داد که سازمان ملل نمی تواند نقشی ایفا کند و شما باید حق خود را با قدرت بگیرید. افزود: بنده نمی گویم با جنگ بگیریم و رهبر معظم انقلاب نیز فرمود ما طالب جنگ نیستیم اما اگر کسی بخواهد به ما زور بگوید ما در مقابل زور می ایستیم. ما جنگ طلب نیستیم ولی فشار، ظلم و زورگویی دشمن را به هیج وجه نمی پذیریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها