امام جمعه لامرد:

فضای مجازی قتلگاه جوانان شده است

حجت الاسلام «آزاد» گفت: فضای ولنگاری مجازی قتلگاه جوانان شده و باید در مدیریت این فضا توسط مسوولان امر تلاش شود.
کد خبر: ۶۹۹۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۳ - 18October 2024

فضای مجازی قتلگاه جوانان شده استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، حجت الاسلام «محمدجواد آزاد» امام جمعه لامرد در خطبه‌های این هفته نمازجمعه لامرد به موضوع فیلترینگ و فضای مجازی پرداخت و اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سال ۹۰ چهل دستور بر مدیریت فضای مجازی و سایبری همچون تشکیل مدیریت فضای مجازی و... را ایراد کرده و به تمامی دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و... امر فرمودند.

امام جمعه لامرد گفت: متاسفانه در مدیریت فضای مجازی مدیریتی نشده و مقام معظم رهبری بارها و بارها فرمودند که فضای مجازی رها و به قتلگاه جوانان ما  تبدیل شده است و هر کدام از دولت‌ها هم بنا بر مدیریت آن‌ داشته اند.

خطیب جمعه لامرد افزود: شبکه ملی اطلاعات که از نان شب بر این مردم واجب تر است باید عملی شود اما در این مورد هم سهل‌انگاری وجود دارد.

وی گفت: متأسفانه در ایام کرونا به دلیل فیلترینگ مردم مجبور شدند از فیلترشکن‌ها استفاده کنند که فضا را صدها برابر خراب تر کرد.

وی بیان کرد: خیلی از کشورهای مدعی،‌ خودشان فضای سایبری و مجازی را مدیریت می کنند و به این راحتی در اختیار کودکان و فرزندان قرار نمی دهند اما در ایران با یک فضای مجازی مدیریت نشده روبرو هستیم و این درد است.

حجت الاسلام آزاد گفت: مدارس و معلمان که طبق قانون باید از نرم افزارهای داخلی استفاده کنند خانواده‌ها را مجبور به استفاده از نرم افزارهای خارجی می کنند که این ایراد وارد است و نتیجه آن معدل پایین و افتضاح دانشگاه‌ها و مدارس است.

خطیب جمعه لامرد گفت: آموزش و پرورش مکلف است طبق قانون معلمان را به استفاده از پیام رسان‌های داخلی سوق دهد و استفاده پیام رسان‌های خارجی غیرقابل قبول است و تک تک مسوولان آموزش و پرورش در این وضعیت مسوولند زیرا فضای مجازی قتلگاه جوانان ما شده و افکار جوانان ما از بین رفته است.

وی تاکید کرد:‌ رفع فیلترینگ دلیل نمی‌شود که فضای مجازی را رها کنیم، بلکه باید این فضا را کنترل و قانونمند کنیم.

امام جمعه لامرد در بخشی دیگر از خطبه‌های نمازجمعه این هفته لامرد به اجلاسیه بزرگ ۲۶۱ شهید شهرستان لامرد اشاره کرد و گفت: با اجرای برنامه‌های این اجلاسیه حال و هوایی معنوی در شهر شکل گرفته و این حرکت شهدایی باید استمرار پیدا کند و این یادواره‌ها هم باید در مجموعه‌های فرهنگی، مساجد و... تدوام داشته باشد و این جوش و خروش انقلابی مردم باید در دیگر زمینه‌ها نیز نمایان شود.

وی گفت: در مجموعه‌های فرهنگی و اجتماعی اگر این جمعیت هزاران نفری ورود کنند اتفاقات مبارکی رقم خواهد خورد.

خطیب جمعه لامرد ضمن تبریک هفته ورزش بیان کرد: تحصیل، تهذیب و ورزش که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است را باید جدی گرفت و در این شرایط با این سبک زندگی که نهادینه شده حال ورزش کردن از جوانان ما گرفته شده است.

وی گفت: مسوولین و خانواده‌ها نسبت به امر ورزش دغدغه بیشتری داشته باشند و یکی از دلایل ورزش کردن باعث می شود که در مقابل آسیب‌ها ایستادگی شود و این اهمیت دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها