نماینده مسیحیان جنوب کشور: ادیان و مذاهب مختلف هیچ ارزشی برای رژیم اشغالگر ندارد

منصوریان با اشاره به سالروز حمله هوایی ۱۹ اکتبر رژیم صهیونیستی به کلیسای پرفیریوس در نوار غزه گفت: مذاهب و مکان‌های دینی برای رژیم اشغالگر هیچ ارزشی ندارد و هر کسی را که بخواهد قتل عام می‌کند.
کد خبر: ۶۹۹۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۱ - 19October 2024

«گقارد منصوریان» نماینده مسیحیان ارامنه جنوب کشور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، با اشاره به سالروز حمله هوایی ۱۹ اکتبر رژیم صهیونیستی به کلیسای پرفیریوس در نوار غزه که منجر به شهادت دست‌کم ۱۸ نفر از غیر نظامیان شد، اظهار داشت: متاسفانه ما با رژیم غاصب و جنایتکاری مواجه هستیم که به هیچگونه از ارزش‌های انسانی و حقوقی پایبند نیست و برای رسیدن به اهداف خود دست به هر کاری می‌زند. برای آنها تفاوتی ندارد که با نظامیان می‌جنگند و یا غیر نظامی؛ آن‌ها به دنبال کشتار هستند و بقای رژیم خود را در این جنایات می‌بینند.

نماینده مسیحیان جنوب کشور: ادیان و مذاهب مختلف هیچ ارزشی برای رژیم اشغالگر ندارد

این نماینده مجلس با محکوم کردن جنایت صهیونیست‌ها در حمله به کلیسای پرفیریوس گفت: سال گذشته متاسفانه حمله‌ای به کلیسای پرفیریوس صورت گرفت و بسیار هم دردناک و غیر قابل انتظار بود به طوری که باعث حیرت جوامع بین المللی شد و ثابت کرد که برای رژیم اشغالگر دین، مذهب و مکان‌های دینی هیچ ارزشی ندارد و هرکسی را که بخواهد قتل عام کرده و به آن‌ها آسیب وارد می‌کند.

وی افزود: حمله‌ای که به این کلیسا صورت گرفت برای غرب، حامی اصلی رژیم اشغالگر، غیر منتظره و شوک آور بود و متاسفانه در این حمله ۱۸ نفر از مسیحیان ساکن فلسطین مانند مسلمانان این منطقه به شهادت رسیدند و هیچ تفاوتی بین ادیان در مظلومیت آن‌ها وجود نداشت. همانگونه که در این یک سال مردم بی‌گناه غزه توسط رژیم اشغالگر قتل عام شدند، مسیحیان را نیز قتل عام کرد.

منصوریان با تاکید بر بی اهمیت نشان دادن حقوق بین‌الملل توسط رژیم صهیونیستی و وحشی‌گری آن‌ها گفت: رژیم اشغالگر تداوم حکومت و بقای خود را در کشتار و تداوم جنگ می‌بیند. ترور‌های هدفمندی که این رژیم انجام می‌دهد و پایمال کردن حقوق بین‌الملل و گذشتن از خطوط قرمز کشور‌ها نشان دهنده نمونه‌ای از یک حکومت وحشی است.

وی افزود: رژیمی که در یک کشور دیگر به یک مهمان حمله می‌کند و مهمان ویژه یک دولت را به شهادت می‌رساند معنای مهمی را می‌رساند و آن این است که این رژیم پایبند به هیچ ارزشی نیست و از ترس این افراد بزرگ دست به ترور آن‌ها می‌زند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: آن‌ها از فردی که برای ارزش‌های کشورش و آزادی کودکان و زنان تلاش می‌کند می‌ترسند و او را به شهادت می‌رسانند که نشان دهنده بزدلی رژیم صهیونیستی است. نمونه دیگر آن در انفجار پیجر‌ها در لبنان بود که به خوبی ثابت کرد که رژیم اشغالگر از هر جنگجو و حزب الهی که از ارزش‌های خودشان دفاع می‌کند می‌ترسد.

منصوریان با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی نه فقط خارج از سرزمین‌های اشغالی را بلکه در خود سرزمین‌های اشغالی مانند بیت‌المقدس مسیحی‌های ارامنه‌ای را تحت فشار‌های شدید قرار می‌دهد، اظهار کرد: در چند ماه گذشته اموال، دارایی‌ها و بخشی از زمین‌های آنان که در تملک کلیسا‌های ارمنی بوده است را تصاحب کرده است.

وی ادامه داد: همچنین در بعضی از محله‌های مسیحی نشین افراطیون صهیونیست که از طرف رژیم اشغالگر حمایت می‌شوند به مسیحیان و حتی کودکان نیز حمله می‌کنند و این موارد نشان دهنده این است که رژیم حتی درون سرزمین‌های اشغالی نیز پیروان ادیان و مذاهب دیگر را تحت فشار شدید قرار می‌دهد.

نماینده مسیحیان جنوب کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: ما در سرزمین‌های اشغالی مشاهده می‌کنیم که رژیم صهیونیستی به مسیحیان فشار آورده و آن‌ها را مورد حمله قرار می‌دهد، اما در جمهوری اسلامی شاهد احترام به ادیان و مذاهب دیگر هستیم به طوری که از اماکن مذهبی ادیان توحیدی نگهداری و مرمت می‌شود و آن‌ها به راحتی به مراسم‌ها و آیین خودشان می‌پردازند و در کنار برادران خود به صورت مسالمت آمیز زندگی می‌کنند.

به گزارش دفاع‌پرس، در ۱۹ اکتبر ۲۰۲۳، حمله هوایی اسرائیل به بخشی از کلیسای قدیس پرفیریوس، یک کلیسای ارتدوکس یونانی در شهر غزه سرزمین‌های فلسطینی اشغال شده به دست اسرائیل، اصابت کرد که از میان بیش از ۴۵۰ ساکن مسیحی و مسلمان نوار غزه را که در طول جنگ ۲۰۲۳ اسرائیل و حماس در کلیسا پناه گرفته بودند، دست کم ۱۸ غیرنظامی فلسطینی را به شهادت رساند..

انتهای پیام/381

نظر شما
پربیننده ها