مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد البرز:

مرحله مقدماتی مسابقات «مدهامتان» در البرز برگزار خواهد شد

حجت‌الاسلام والمسلمین «شکری» گفت: مرحله مقدماتی هفدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان با شعار محوری «میهمانی آیه‌ها» در سطح مساجد استان البرز برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۶۹۹۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱ - 19October 2024

مرحله مقدماتی مسابقات «مدهامتان» در البرز برگزار خواهد شدبه گزارش دفاع‌پرس از البرز،حجت‌الاسلام والمسلمین «کاظم شکری» مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد البرز، اظهار داشت:  هفدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» براساس تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه ارتباط مساجد با یکدیگر و بررسی تجربه ۱۶ دوره گذشته این مسابقات و اجرای طرح‌هایی همچون تلاوت نور و مسجد پایگاه قرآن، متناسب با اولویت‌ها و نیاز‌های قرآنی مسجد بازنگری و با حفظ شاکله اصلی برگزار می‌شود.

وی افزود: این دوره از مسابقات با شعار محوری «میهمانی آیه‌ها» در راستای حمایت از کانون‌های مساجد به‌عنوان «مسجد پایگاه قرآن» طراحی و مسئولیت اجرای مرحله اول آن به کانون‌های راهبر سپرده شده است.

 این مسئول درباره زمان‌بندی این مسابقات گفت: این مسابقات از ۱۹ مهر آغاز شده و تا ۱۹ دی‌ماه سال جاری در دو بخش بانوان و آقایان در دو رده سنی زیر ۱۶ سال (متولدین سال ۱۳۸۸ و بعد از آن) و بالای ۱۶ سال (متولدین ۱۳۶۸ تا ۱۳۸۷) برگزار می‌شود.  

حجت الاسلام شکری ادامه داد: رشته‌های این مسابقات شامل بیان تفسیر، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، قرائت تقلیدی، ترجمه‌خوانی، مربی قرآنی کودکان، نقاشی آیات، صحت اذکار نماز، حفظ موضوعی قرآن، حفظ جزء ۳۰ قرآن و حفظ کل قرآن (ویژه بانوان و آقایان) و رشته‌های اذان و مکبری (ویژه آقایان) است.

وی خاطرنشان کرد: برگزیدگان مرحله مقدماتی این مسابقات، بهمن‌ماه امسال در مرحله استانی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار