پیام تسلیت مسئولان نیروهای مسلح به مناسبت شهادت یحیی سنوار

جمعی از مسئولان نیروهای مسلح در پیام‌های جداگانه شهادت رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین را تسلیت گفتند.
کد خبر: ۶۹۹۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵ - 19October 2024

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی ارتش، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدضیاءالدین آقاجانپور» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و سردار سرتیپ «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پیام‌های جداگانه شهادت «یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را تبریک و تسلیت گفتند.

شهید یحیی سنوار

متن این پیام‌ها به شرح زیر است:

پیام رئیس سازمان عقیدتی ارتش
«بسم الله الرحمن الرحیم
﴿وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ﴾ آل عمران: ۱۶۹

بار دیگر رژیم جنایت‌کار و نامشروع صهیونیستی با به شهادت رساندن یکی دیگر از فرماندهان و مبارزان فلسطینی نهایت ددمنشی و درنده‌خویی این رژیم سفاک و پشتیبانان و مدافعان آن را به تصویر کشید.

شهید یحیی إبراهیم حسن السِنوار در اشغال زاده شد، از نوجوانی علیه اشغال مبارزه کرد، بیش از ۲۲ سال از عمر خود را در اسارت زندان‌های رژیم صهیونیستی سپری کرد و در نبردی رودررو و شجاعانه در خط مقدم نبرد با دشمن صهیونیستی به شهادت رسید.

او در حالی به شهادت رسید که انگشتش همچنان روی ماشه دفاع از فلسطین بود و این درسی است که نسل‌های آتی غزه همواره آن را سرلوحه دفاع شرافتمندانه خود قرار خواهند داد.

خوشحالی رژیم صهیونیستی و حامیان آنها از به شهادت رساندن رئیس سرافراز دفتر جنبش مقاومت اسلامی «حماس» از جنس خوشحالی قاتلان شهدای کربلاست که شهادت را پایان کار پنداشتند؛ غافل از اینکه شهادت امام حسین (ع) و یارانش آغاز کار برای پایان حکومت یزیدی بود.

شهید سنوار خورشید بی‌غروبی است که پیوسته در آسمان غزه العزه روشنی‌بخش مدافعان این منطقه سرفراز خواهد بود.

اینجانب ضمن محکوم کردن جنایات اشغالگران صهیونیست، شهادت یحیی ابراهیم حسن السنوار، رئیس دفتر جنبش مقاومت اسلامی «حماس» را به مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، جبهه مقاومت و امت بزرگ اسلامی تسلیت عرض می‌نمایم و رجاء واثق دارم پرچم مقاومت تا پایان رژیم منحوس صهیونیستی در سراسر جهان در اهتزاز خواهد ماند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش
عباس محمدحسنی»

پیام نماینده ولی فقیه در سپاه
«بسم اللّه الرّحمن الرّحیم
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَابَدَّلُوا تَبْدِیلًا

شهادت عزتمندانه مجاهد سرافراز و فرمانده قهرمان «یحیی السنوار» رئیس دفتر جنبش مقاومت اسلامی (حماس) که در راه آرمان و هدف والای آزادی ملت مظلوم و مقاوم فلسطین برابر رژیم جعلی صهیونیستی شهد گوارای شهادت نوشید؛ را محضر حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، ولی امر مسلمین جهان، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، امت اسلامی به ویژه ملت غیور فلسطین و مبارزان سرافراز مقاومت، تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. 

حضور مستمر در خط مقدم پیکار با استکبار، بیش از ۲۵ سال اسارت در زندان‌های صهیونیستی تحت آزار و شکنجه‌های پست‌ترین موجودات عالم، طراحی و هدایت مدبرانه بسیاری از نبرد‌های تاریخی مقاومت علیه اسرائیل غاصب ازجمله عملیات «طوفان‌الاقصی» که پایانی نزدیک‌تر از موعد را برای صهیونیست‌ها نمایان ساخت، برگ‌هایی درخشان از زندگی مجاهدانه این فرمانده دلاور جبهه مقاومت بود که امروز نیز خون پاک و مطهر وی عزم و اراده همرزمان شجاع و مخلصش را در مسیر نابودی ظلم و تجاوزگری راسخ‌تر می‌نماید.

شهید یحیی السنوار فرمانده‌ای با کفایت و مدبر، مبارز و رزمنده‌ای شجاع و حماسه ساز و انسانی مؤمن و وارسته بود که همواره لباس جهاد فی سبیل الله بر تن داشت و طرح‌ریزی و اقدامات راهبردی و پیچیده عملیاتی وی برابر متجاوزین به خاک فلسطین، این چهره درخشان مقاومت را طی سالیان متمادی به کابوسی هولناک برای صهیونیست‌ها مبدل کرده بود و بدون تردید یاد، نام و خاطره مجاهدت‌ها و رشادت‌های این اسطوره مقاومت در کنار سایر مجاهدان مخلص جبهه عزت‌آفرین مقاومت اسلامی، در مسیر نابودی باند جنایتکار صهیونیستی ثبت و برای نسل‌های آینده سرزمین مقدس فلسطین و امت اسلامی الهام‌بخش و درس‌آموز خواهد بود.

عبدالله حاجی‌صادقی
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی»

پیام رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع
«بسم الله الرّحمن الرّحیم
انالله و انا الیه راجعون

شهادت پر افتخار اسطوره‌ی مقاومت و ایستادگی مجاهد خستگی‌ناپذیر شهید والامقام «یحیی ابراهیم حسن السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس رضوان الله تعالی علیه را به محضر ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای عزیز، امت اسلامی، رزمندگان جبهه‌ی مقاومت و همه‌ی آزادگان جهان تبریک و تسلیت می‌گویم.

تبریک و تسلیت در شهادت شخصیتی که خواب را از چشم جنایتکاران ربوده بود و با طراحی عملیات غرورآفرین طوفان‌الاقصی هیمنه‌ی پوشالی رژیم اشغالگر قدس را فرو ریخت.

سلام و درود خدا بر او و همه‌ی مجاهدان و رزمندگان جبهه‌ی مقاومت که برای دفاع از اسلام و قرآن و عزت و شرف و ناموس و بازپس‌گیری خانه و سرزمین خود تا پای جان مقاومت و ایستادگی کردند و هرگز تن به ذلت و خواری ندادند.

لعنت خدا و فرشتگان الهی بر سران رژیم اشغالگر قدس و حامیان آنان، اربابان نظام سلطه و مدعیان دروغین حقوق بشر که زنان و مردان و کودکان بی‌گناه غزه و فلسطین و لبنان را با موشک و بمب‌های چند هزار تنی به خاک و خون کشیده و قطعه قطعه می‌کنند.

امروز خون پاک و مطهر شهید سید حسن نصرالله، شهید اسماعیل هنیه و شهید یحیی السنوار، رهبران و رزمندگان شیعه و اهل سنت جبهه‌ی مقاومت در هم آمیخته است و به‌زودیِ زود طومار زندگی ننگین ظالمان و جنایتکاران در جبهه‌ی باطل را درهم می‌پیچد که إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح
سیدضیاءالدین آقاجانپور»

پیام رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور
«بسم الله الرحمن الرحیم

با چشمانی اشک‌بار و قلبی محزون، شهادت قهرمان بزرگ جبهه مقاومت و مبارز نستوه، شهید یحیی سنوار را به تمامی آزادگان جهان تسلیت و تبریک عرض می‌نماییم. او که به مانند سیدحسن نصرالله به مکتب مقاومت اسلامی وفادار بود، امروز به خیل عظیم شهدای مقاومت پیوست.

یحیی سنوار، مردی از جنس مقاومت بود؛ قهرمانی که در برابر زیاده‌خواهی‌های رژیم صهیونیستی سر خم نکرد و جان عزیز خود را در مسیر آزادی قدس شریف نثار کرد. او همچون شعله‌ای فروزان، روحیه جهاد و پایداری را در دل‌های مردم فلسطین زنده نگاه داشت.

شهادت این فرمانده بزرگ، آغازگر راهی است که به پیروزی نهایی جبهه مقاومت منتهی خواهد شد و رژیم اشغالگر قدس را به زانو در خواهد آورد.

بی‌تردید شهادت سردار السنوار، همچون شهادت دیگر فرماندهان بزرگ جبهه مقاومت، خون تازه‌ای در رگ‌های مبارزه علیه ظلم خواهد دمید و مسیر آزادی قدس عزیز را هموارتر خواهد ساخت. شهادت او، نه پایان راه، بلکه طلوعی جدید برای مقاومت است که با پرچم‌داری جان‌فشانان این راه تا رسیدن به آزادی کامل قدس ادامه خواهد داشت. راه قدس و مقاومت، با خون این قهرمانان به پیروزی نهایی خواهد رسید.»

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها