دعوت مجمع ناشران انقلاب اسلامی از ناشران حامی فلسطین برای تقویت جریان روایت فلسطین

در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب درخصوص فریضۀ همۀ مسلمانان برای کمک به مردم مظلوم فلسطین و لبنان، مجمع ناشران انقلاب اسلامی با هدف شناسایی و حمایت و جریان‌سازی تولید آثار ادبی با موضوع فلسطین و قدس شریف، اقدام به راه‌اندازی پویش «راویان سرزمین زیتون» کرده است.
کد خبر: ۶۹۹۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷ - 19October 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص فریضه همه مسلمانان برای کمک به مردم مظلوم فلسطین و لبنان، مجمع ناشران انقلاب اسلامی با هدف شناسایی و حمایت و جریان‌سازی تولید آثار ادبی با موضوع فلسطین و قدس شریف، اقدام به راه‌اندازی پویش «راویان سرزمین زیتون» کرده است.

دعوت مجمع ناشران انقلاب اسلامی از ناشران حامی فلسطین برای تقویت جریان روایت فلسطین

این پویش شامل چهار محور اصلی است:

محور اول، فراهم شدن بستر برای مشارکت ناشرانی است که تمکن مالی دارند تا برای تقویت جریان تولید کتاب با موضوع فلسطین، در تأمین مبلغ جایزۀ جهانی ادبیات فلسطین که مجموعاً ۹۰ هزار دلار است، به هر میزان که تمایل دارند، مشارکت کنند. ناشران محترم می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به حساب بانک رسالت مجمع ناشران انقلاب اسلامی با شماره شبای IR۲۸۰۷۰۰۰۰۱۰۰۰۲۲۳۹۳۴۱۵۲۰۰۱ واریز کرده و به این پویش بپیوندند.

جایزه جهانی ادبیات فلسطین، جایزه‌ای بین‌المللی و مردمی و غیردولتی است که با هدف کشف و برجسته‌سازی و قدردانی از برترین کتاب‌های ادبی منتشرشدۀ جهان دربارۀ مسئلۀ فلسطین، با همکاری اتحادیه‌ها و تشکل‌های فرهنگی و ادبی برخی کشور‌های اسلامی به‌صورت دوسالانه برگزار می‌شود. دومین دوره این جایزه در آذرماه سال جاری در کشور عراق برگزار خواهد شد. 

محور دوم این پویش، هم‌عهدی ناشران جبهه انقلاب در تولید کتاب‌های خوب و فاخر برای ثبت و ماندگاری روایت این نبرد تاریخی است تا حقیقت جنایت‌های صهیونیست‌ها از یک سو و حماسه و مقاومت ملت قهرمان فلسطین و لبنان از سوی دیگر، به گوش جهانیان برسد و بستری برای شناخت نسل جدید فراهم گردد؛ چنان‌که تولید هر کار ادبی در این زمینه، تیری است در کمان قلم برای رسوایی پادگان تروریستی رژیم صهیونیستی.

دعوت مجمع ناشران انقلاب اسلامی از ناشران حامی فلسطین برای تقویت جریان روایت فلسطین

در بخش سوم، پویش «راویان سرزمین زیتون» به‌عنوان بستر مشارکت و همدلی ناشران دغدغه‌مند و حامی فلسطین در ایران با ناشران لبنانی صدمه‌دیده در جریان تعرض رژیم صهیونیستی به لبنان فراهم شده است تا در چاپ و توزیع کتب این نشر‌ها مشارکت کنند، با این هدف که چراغ تولید روایت مقاومت و فلسطین خاموش نشود. برای این اقدام نیز ناشران محترم می‌توانند با ارتباط گرفتن با حساب کاربری @ketab_nashr در پیام‌رسان‌های بله و ایتا و تلگرام اعلام آمادگی کنند.

در چهارمین محور این پویش، ناشران ارجمند می‌توانند در تأمین کتب کودک و نوجوان و همچنین قرآن کریم و ادعیۀ غیرفارسی برای مردم لبنان همکاری نموده و این کتب را برای جمع‌آوری و ارسال به لبنان به انتشارت شهید کاظمی با شماره تماس: ۰۲۵۳۳۵۵۱۸۱۸ و آدرس: قم، خیابان معلم، مجتمع ناشران، طبقه اول، واحد ۱۳۱، کدپستی: ۳۷۱۵۶۹۹۹۶۸ به نمایندگی از مجمع ناشران انقلاب اسلامی ارسال کنند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار