یادواره شهیدان «تقوی پور» در کهگیلویه برگزار شد

یادواره شهیدان والامقام «سید حمدالله تقوی پور» و «سید شیرزاد تقوی پور» با عنوان یادواره آبروی محله در خانه پدری این برادران شهید در روستای دشت مازه برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۹۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۲ - 19October 2024
به گزارش دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد، در این مراسم سرهنگ «علی اصغر پور بهشت» فرمانده سپاه ناحیه کهگیلویه اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۷۱ یادواره شهدای خانگی، آبروی محله، پایگاهی، حوزه‌ای، قشری و شهرستانی در شهرستان کهگیلویه برگزار شده است.
 
سرهنگ پور بهشت افزود: پیش بینی شده است تا آخر امسال ۱۰۰ یادواره شهدای دیگر در مناطق مختلف شهرستان برگزار شود.
 
یادواره شهیدان تقوی پور در کهگیلویه برگزار شد
 
شهید «سید شیرزاد تقوی پور» ۱۴ مهــرماه سال ۱۳۴۲ در روســتای طولیان از توابع شهرستان کهگیلویه به دنیا آمد، وی تا مقطع اول راهنمایی درس خواند و سپس به عضویت سپاه پاسداران درآمد، سال ۱۳۶۵ ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد ونهایتا بیســت و هفتم آذر ماه سال ۱۳۶۶ در جاده اهواز ـ اندیمشــک به شهادت رسید.
 
شهید «سید حمدالله تقوی پور» نیز ۵ اســفند ماه سال ۱۳۴۳ در روستای دشت مازه از توابع شهرستان کهگیلویه دیده به جهان گشــود، تا دوم راهنمایــی درس خواند و سپس به عنوان ســرباز ارتش در جبهه حضور یافت و بیســت و هفتــم مهرماه سال ۱۳۶۴ در سردشت کردستان هنگام درگیری با گروه‌های ضد انقلاب به شهادت رسید.
 
 گلزار مطهر این دو شهید والامقام در روستای زادگاهشان دشت مازه قرار دارد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار