آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در دیدار با معاون اول رئیس‌جمهور:

وظیفه دولت اعتلاء، استقلال و بی‌نیازی کشور از دیگران است

مرجع تقلید شیعیان در توصیه‌هایی به دولتمردان گفت: کار مهم شما، اعتلاء، استقلال کشور و بی‌نیازی مملکت از دیگران است که باید در فناوری و علم از دیگران بر‌تر بوده و محتاج به آنان نباشیم.
کد خبر: ۶۹۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳ - 10February 2016

وظیفه دولت اعتلاء، استقلال و بی‌نیازی کشور از دیگران است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیتالله لطفالله صافیگلپایگانی در دیدار معاون اول رئیس جمهور با ابلاغ سلام به ریاستجمهوری و تشکّر از زحمات دولت برای رفاه حال مردم و کمک به محرومان، اظهار داشت: این دولت بحمدالله تعالی گامهای خوبی در انجام خدمت به مردم و عظمت و عزت مملکت برداشته که قابل تقدیر است و رضایتمندی مردم را در پی دارد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه باید تمام کارها برای خداوند و با اخلاص و نیت پاک باشد، افزود: در روایاتی آمده است: "مَن کَانَ للهِ کَانَ اللهُ مَعَهُ"هرکس که برای خدا کار کند، خدا هم با اوست.

آیت الله صافی گلپایگانی ادامه داد: کار مهم شما، اعتلاء، استقلال کشور و بینیازی مملکت از دیگران است که باید در فناوری و علم از دیگران برتر بوده و محتاج به آنان نباشیم.

استاد برجسته حوزه با اشاره به دهه مبارک فجر عنوان کرد: این دهه به معنای واقعی آن، مبارک و دهه شکر و سپاس است که در مردم در سایه دین توانستند انقلاب کرده و تعالیم ارزشمند اسلامی را در مملکت دوباره احیاء کنند.

وی ادامه داد: در این راه شهدا با تحمل مشقات، مشکلات زیاد و با جانفشانی، توانستند ارزشهای اسلامی را در مملکت، پایهگذاری کنند؛ از همینرو باید شکر این نعمت بزرگ را بهجا آورده و در درگاه خداوند متعال سپاسگزار باشیم و نباید با کارهای خلاف شرع و غیر ارزشی کفران نعمت کنیم که در پیشگاه خداوند و ارواح طیبه شهدا مسئولیم.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه مسئولیت دولت در موقعیت کنونی مملکت و جهان بسیار خطیر و بزرگ است و وظیفه سنگینی بر دوش آنان است، بیان کرد: بهحمدالله دولت در حدّ توان خود خدمات زیادی را انجام داده که قابل تقدیر است و باید بیشتر از اینها خدمت کند.

آیتالله صافیگلپایگانی تصریح کرد: توقع ما از این دولت و شخص ریاستجمهوری زیاد است، البته این دولت که برای عزت نظام و مملکت در سایه تعالیم حیاتبخش اسلام خدمت میکند مورد علاقه من است و نیز شخص رئیسجمهوری را دوست داشته و دعا میکنم که در جلب رضایت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و رفع مشکلات مملکت و رفاه و معیشت ضعفا موفق باشند و از فرصتها استفاده کرده و راه صحیح که همان راه دین و عزّت مسلمانان است را ادامه دهند.

در ابتدای این دیدار، جهانگیری با ابلاغ سلام ریاستجمهوری به معظمله و تشکر از توصیهها و ارشادات ایشان، گزارشی از سفر خود به قم و فعالیتهای دولت ارائه داد.

نظر شما
پربیننده ها