«معرفی کتاب»

«از گنگ تا دیرینه»

کتاب «از گنگ تا دیرینه» مجموعه داستان کوتاه که به نویسندگی «فاطمه عزتی سوران» در سال ۱۴۰۰ توسط انتشارات «خط هشت» به چاپ رسید.
کد خبر: ۶۹۹۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۰ - 20October 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، کتاب «از گنگ تا دیرینه» مجموعه داستان کوتاه که به نویسندگی «فاطمه عزتی سوران» توسط انتشارات «خط هشت» در ۱۰۰۰ نسخه با حمایت مالی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به چاپ رسیده است.
نویسنده از خانواده ایثارگران است. او در شهر خلخال شهری در جنوب استان اردبیل قلم‌فرسایی می‌کند. سهراب نمی‌آید، از گنگ تا دیرینه، عاشقانه مجروح جنگی، بلاگردان، نوری از چشمه‌ی سیده‌خانا، آش ترش نذری، از پشت پنجره و این پرنده قفسی داستان‌های کوتاهی است که در این کتاب برای خواننده عرضه شده است.
در بخشی از کتاب آمده است:
ساعت ۶ صبح بود ولی تلویزیون را روشن کرد. دعای ندبه پخش می‌کردند. دست دست می‌کرد تا برود وضو بگیرد و نماز صبحش را بخواند، که دعا را قطع کردند و آن خبر ناگوار را دادند. «سردار قاسم سلیمانی در بغداد ترور شد.» باورش نمی‌شد، مگر می‌شد، این قدر ناگهانی؟! حس می‌کرد راه گلویش بسته شده، به سر و صورتش کوبید. صدای تلویزیون را بیشتر و بیشتر کرد، انگار می‌خواست آن وسط‌ها کسی بلند بشود با نهایت شرمندگی بگوید: «مردم شریف ایران به خاطر این که خاطرتان را مشوش، خوابتان را آشفته و قلبتان را آزرده کردیم عذرخواهی می‌کنیم، اشتباه شده، سردار هنوز در قید حیات هستند.»
بابا که بیدار شده بود با صدای گردگرفته اش، او را صدا می‌زد، ناله و نفرین می‌کرد و محمد دیوانه وار با دست به صورتش می‌کوبید، شاید در خوابی عمیق کابوسش را پس می‌زد. پرستار‌ها سر رسیدند، مثل دیوانه‌ای که بخواهند عنانش را بکشند دورش را گرفتند و اول از اتاق، بعد از ساختمان و در نهایت از خود بیمارستان بیرونش کردند. اولش متوجه سرما نشد، اصلا متوجه هیچ چیز نشد؛ و بعد کم کم سرما روی تنش نشست. زیپ کاپشنش را بست، یقه اش را بالاتر داد. 
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار