اهتمام بسیج در زمینه پیاده‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور گفت: این سازمان با توجه به ظرفیت بالایی که دارد، می‌تواند در بخشی از حوزه‌های تربیتی به مدیران مدارس کمک کند.
کد خبر: ۶۹۹۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۶ - 20October 2024

به گزارش خبرنگار جامعه دفاع‌پرس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «مجتبی باستان» مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور در اختتامیه جشنواره طلوع نسل خورشید که عصر امروز (یکشنبه) در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بسیج دانش‌آموزی با کمک آموزش و پرورش برنامه‌های زیادی را اجرا می‌کند، اظهار داشت: دغدغه اصلی بسیج مستضعفین و همه اقشار کمک به پیاده‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

سردار باستان: دغدغه اصلی ما کمک به پیاده سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است

سردار سرتیپ دوم باستان ادامه داد: سند تحول قسمت‌ها و بخش‌های مختلفی دارد که شامل هشت فصل است؛ البته برای پیاده‌سازی در مدارس نیاز به طرح‌های عملیاتی و اجرایی دارد.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی افزود: این سازمان ظرفیت بالایی دارد و می‌تواند در بخشی از حوزه‌های تربیتی، به مدیران مدارس کمک کند.

وی تصریح کرد: برنامه‌های متنوعی را در بسیج دانش‌آموزی تدارک دیده‌ایم که سه طرح تربیتی در مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم است. طرح شهیدان «مهرداد عزیزالهی»، «بهنام محمدی» و «حسین فهمیده» از جمله این طرح‌هاست و جشنواره طلوع نسل خورشید که از روز گذشته آغاز شده، ناظر به اجرای این برنامه‌های تربیتی است.

سردار باستان یادآور شد: ما درجشنواره طلوع نسل خورشید ۱۲ طرح اساسی در بخش خواهران و ۱۰ الگو در بخش برادران به عنوان طرح‌ها و الگوهای برتر انتخاب شدند که هرکدام می‌تواند بخشی از حوزه‌های تربیتی آموزش و پرورش را متحول کند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور با بیان اینکه مجموعه بسیج با وزارت آموزش و پرورش تعامل بسیار خوبی با هم دارند، خاظرنشان کرد: بنا داریم ۲۲ الگوی برتر را به وزیر آموزش و پرورش ارجاع دهیم تا در حوزه‌های مختلف و عمق‌بخشی به مباحث تربیتی استفاده کنند.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار