زندگینامه سردار شهید «حسن آباد»

سردار «حسن آباد» در یکم فروردین ۱۳۳۷ روستای مور زرد زیلایی از توابع شهرستان مارگون چشم به جهان گشود و در ۱۶ اسفند ۱۳۶۶ در بمباران هوایی سقز به فیض شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۶۹۹۸۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰ - 21October 2024
به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد، سردار «حسن آباد»، فرزند ضربعلی؛ در ۱ فروردین ماه ۱۳۳۷، در روستای مور زرد زیلایی از توابع شهرستان مارگون چشم به جهان گشود. 
 
وی در سال ۱۳۶۱ در لبیک به ندای امام خمینی (ره) و برای دفاع از اسلام راهی جبهه‌های جنگ شد. حدود یک سال بدون مرخصی در جبهه‌ها ماند و پس از بازگشت، هنگامی که تنها یه ماه از ازدواجش گذشته بود دوباره راهی جبهه شد. 
 
«حسن آباد» در سال ۱۳۶۴ به مدت شش ماه در سوریه و لبنان در کنار شهید چمران با اسرائیل جنگید و به‌ عنوان تشویقی راهی سفر حج شد.
 
معرفی شهید / سردار شهید «حسن آباد»
 
سردار شهید «حسن آباد» در ۱۶ عملیات از جمله عملیات‌های: فتح‌المبین، رمضان، خیبر، بدر، والفجر۴ و ۸، کربلای ۴،۵ و ۱۰ با سمت فرمانده گروهان در لشکر ۱۹ فجر شیراز، فرمانده گروهان در لشکر ۲۵، فرمانده گروهان در تیپ ۴۸ فتح شرکت فعال داشت و بار‌ها از ناحیه چشم، پا و کمر مجروح و در عملیات کربلای ۴ شیمیایی شد. همچنین در مدت حضورش در جبهه موفق به انهدام ۳۵ تانک دشمن شد.
 
این فرمانده دلاور پس از مجروحیت در عملیات نامنظم قرارگاه رمضان و در مسیر بازگشت از بیمارستان تبریز به مقر تیپ خود در سقز، توسط بمباران هوایی دشمن در ۱۶ اسفند ۱۳۶۶ مورد حمله قرار گرفت و به فیض شهادت نائل آمد. 
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار