رئیس جمهور: اروپا و آمریکا با پررویی از هر جنایت ضد بشری دفاع می‌کنند

پزشکیان گفت: کشورهای اروپایی و آمریکایی با تمام قوا رژیم اسرائیل را مسلح کردند و با کمال پررویی از هر جنایت ضد بشری دفاع می‌کنند.
کد خبر: ۷۰۰۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰ - 22October 2024

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور با حضور در دفتر حماس در تهران ضمن تسلیت شهادت «یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در جمع خبرنگاران اطهار داشت: حکومت‌ها و قدرت‌هایی که دم از حقوق بشر، دموکراسی و انسانیت و قوانین بین‌المللی می‌زنند خودشان ناقضان تمام آن حقوق و قوانینی هستند که ادعا می‌کنند که باید به آن پایبند بود.

رئیس جمهور: جنگ با استقرار عدالت پایان پیدا خواهد کرد

پزشکیان افزود: آنها از دولتی پشتیبانی می‌کنند که مردم فلسطین را از خانه‌های خودشان بیرون و آواره کردند و زمانی که دنبال حق و سرزمین خود هستند کشور‌های اروپایی و آمریکا با تمام قوا اسرائیل را مسلح کردند.

رئیس جمهور ادامه داد: این کشور‌ها هر‌ جنایت ضدبشری را که اسرائیل انجام می‌دهد را با کمال پررویی دفاع می‌کنند. من نمی‌دانم این وجدان‌های بیدار و آنهایی که دم از حقوق زنان، کودکان و قومیت‌ها می‌زنند کجا هستند.

وی خاطرنشان کرد: به هرحال این موضوع نشان می‌دهد آن چیزی‌ که اینها در دنیا دنبال آن هستند زور و قلدری است و طبیعتا افرادی که دنبال حق و عدالت هستند به هیچ وجهه در برابر این خواست آنها ساکت نخواهند نشست و این جنگی‌ نیست که با کشتن یکی یا چند نفر پایان پیدا کند.

پزشکیان تصریح کرد: جنگ با استقرار عدالت پایان پیدا خواهد کرد. جنگ با استقرار حقوق انسان‌ها و در نظر گرفتن تمامی انسان‌ها ممکن است تمام شود ولی با زور و حق کشی امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها