نظر سرلشکر رحیم صفوی درباره اقتدار ایران در عرصه بین الملل

مشاور عالی فرماندهی کل قوا با تاکید بر هراس آمریکا از اقتدار جمهوری اسلامی، گفت: ایران اسلامی با تفکر بسیجی و تکیه بر این فرهنگ ناب، دارای جلال و اقتداری بزرگ در منطقه و عرصه بین المللی است.
کد خبر: ۷۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲ - 28November 2013

نظر سرلشکر رحیم صفوی درباره اقتدار ایران در عرصه بین الملل

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از مهر، سردار سرلشکر یحیی رحیم صفوی، چهارشنبه شب در محل موسسه خدمات مشاوره و جوانان آستان قدس رضوی اظهار داشت: بی تردید استراتژی نظام اسلامی، روسیه و چین موجب شد تا منافقین جهان اسلام و لابی های صهیونیستی در سوریه با شکست ذلیلانه ای روبرو شوند و نتوانند نقشه های خود را عملیاتی سازند.

شکست استراتژیکی آمریکا و عربستان

وی با تاکید بر اینکه آمریکا، ترکیه و عربستان در جنگ سوریه شکست استراتژیکی خوردند، افزود: برخی کشورها نظیر آمریکا، عربستان و ترکیه برای سقوط رژیم بشار اسد تلاش کردند اما به دلیل نقش تاثیرگذار جمهوری اسلامی آنها نتوانستند توطئه ها و نقشه های خود را به خوبی پیاده کنند.

هراس آمریکا از اقتدار جمهوری اسلامی

دستیار و مشاور مقام معظم رهبری تصریح کرد: آمریکا به شدت از اقتدار جمهوری اسلامی هراس دارد و این امر در حالی است که این کشور در منطقه با شکست استراتژیکی مواجه شده و به همین دلیل وارد مذاکره و ارتباط با جمهوری اسلامی شده است.

سردار رحیم صفوی با اشاره به وقایعی که در مصر نیز اتفاق افتاده، بیان کرد: کشور مصر 80 میلیون جمعیت دارد و دارای تمدنی غنی است و بی شک آنچه در مصر اتفاق افتاده بر خلاف اراده مردمی بوده و من گمان می کنم نهضتی دیگر در مصر رخ دهد.

به گفته وی عدم وجود رهبری واحد مصر را با اختلافات بسیاری روبرو کرده زیرا محوریت یک رهبر در پیروزی و موفقیت یک انقلاب نقش برجسته ای دارد.

جمهوری اسلامی با تفکر بسیجی دارای اقتداری بزرگ در عرصه بین المللی است

دستیار و مشاور مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش بسیج نیز گفت: جمهوری اسلامی با تفکر بسیجی و تکیه بر این فرهنگ ناب دارای جلال و اقتداری بزرگ در منطقه و عرصه بین المللی است.

رحیم صفوی با اعلام اینکه هدف بسیج مردم یاری و مردم داری بوده، افزود: بسیج از متن مردم برخواسته بنابراین مسئولان سیاسی و فرهنگی کشور باید با بهره گیری از تفکر بسیجی سهم بسزایی در روند تغییر و تحولات در منطقه و جهان داشته باشند.

مشاور مقام معظم رهبری تاکید کرد: امروز نه تنها بسیج بلکه همه ملت باید تغییر و تحولات را درک کرده و نسبت به اتفاقاتی که در جهان و منطقه روی می دهد آگاه باشند.

درک دشمن شناسی در میان جوانان


وی تصریح کرد: بی تردید بسیجیان انقلابی باید با فهم عمیق از رهنمودهای مقام معظم رهبری و آرمان های نظام اسلامی، درک دشمن شناسی را در جوانان بیشتر کرده تا نظام اسلامی همچون گذشته با تحلیلی واقع بینانه و با تکیه بر عقلانیت سیاسی و عملکرد جهادی از پیچ تاریخی عبور کند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار