حجت الاسلام دانش در گفتگو با دفاع پرس:

مردم در 22 بهمن ندای آزادی خواهی در لوای پرچم ولایت را فریاد خواهند زد

رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: امسال مردم با شناخت صحیح موقعیت کشور بار دیگر حضور خود را به رخ جهانیان خواهند کشید و ندای آزادی خواهی را در لوای پرچم ولایت فریاد خواهند زد.
کد خبر: ۷۰۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷ - 10February 2016

مردم در 22 بهمن ندای آزادی خواهی در لوای پرچم ولایت را فریاد خواهند زد

حجت الاسلام والمسلمین مهندس "محمدحسن دانش" در گفتوگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس با اشاره به ضرورتهای حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: حضور مردم علاوه بر برکتهای معنوی که در رشد و صیرورت انسانها و جوامع دارد، فضای مادی و تمدنی را نیز دستخوش تغییرات گسترده و فراگیری میکند. در مطالعهی تاریخ تمدنها و قومیتهای مختلف هرجا که آحاد مردم پشتیبان نظام حاکمهی خود بودهاند حتی در جوامع لائیک و بی دین، جامعه به پیروزیهایی دست یافته است. در هر برههای که مردم و حکمرانان از هم جدا افتادهاند، به تمام جامعه آسیب وارد شده است.

وی ادامه داد: این اصل نیز درباره کشور ایران با توجه به شباهتهایی که به سایر جوامع دارد، صدق میکند. علاوه بر این افتراقهای عمدهای نیز که بین مردم مسلمان ایران و سایر بلاد هست، باعث شده که حضور مردم از آنچه ذکر شود، فراتر برود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خاطرنشان کرد: اصل حضور در نظام اسلامی علاوه بر واجب عقلی که باعث استحکام ساخت درونی نظام میشود، یک واجب شرعی نیز هست. بدان معنا که هم امام خمینی(ره) و هم رهبر معظم انقلاب، حضرت امام خامنهای(مدظله العالی) با تاکید بر حضور مردمی و اثبات آنچه که پشتیبان واقعی نظام محسوب میشود، بارها بر واجب بودن آن تاکید داشتهاند. علاوه بر آنچه تاکنون گفته شد، از آنجا که نظام اسلامی ایران، برآمده از یک انقلاب مردمی است و کمترین ارتباط را با الیگارشیهای موجود در دنیا یا انقلابهایی مبتنی بر آریستوکراسی دارد، لذا مردم از این جهت نیز باید انقلاب را تداوم بخشند تا بتوانند به آنچه که برای آن خون دادهاند، برسند.

حجت الاسلام والمسلمین دانش خاطرنشان کرد: در بررسی تمدنهای تاریخی علاوه بر مقولات اخلاقی و اجتماعی و دینی به مسائل روانشناختی جوامع نیز میتوان پی برد. مردم ایران تفاوت عمده شان با سایر جوامع موقع شناسی، بصیرت و همچنین دلبستگی شدید به اهل بیت عصمت و طهارت است که باعث بروز فضایل اخلاقی بسیاری در آنان میگردد.

وی گفت: مردم ایران سر بزنگاههای مختلف با تصمیمات قاطعانه و صحیح بارها باعث حیرت و شگفتی عالمیان شدهاند و همین موقع شناسی آنان و تصمیمهای بجا بوده که استکبار جهانی را در مقابله با مردم ایران به زبونی و خواری کشانده است. مردمی که 37 سال برای ماندگاری انقلاب اسلامی هزینه دادند و هنوز هم با وجود تنگیهایی که مستکبران برای آنان به وجود آوردهاند بر سر آرمانهای اساسی خود پای فشاری میکنند و به آیه آیه کتاب آسمانی قرآن ایمان دارند و مطمئن هستند که «وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ».

رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اظهار داشت: هامانها و فرعونها و قیصرهای کنونی جهان به درستی میدانند که همین عملکرد مردم ایران باعث زمین گیر شدن آنان در تمام عرصهها خواهد شد. فرزندان ایران در عرصهی نظامی چه نیکو سخن پیامبر اکرم (ص) را به منصهی ظهور رساندهاند که دانش اگر در ثریا هم باشد مردانی از پارس بدان دست خواهند یافت. مردمی که زیر سایه نظام اسلامی به رشد و تعالی دست یافتهاند و اکنون در بیشتر معادلات جهانی به صورت مستقیم و غیرمستقیم نقش بازی میکنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ملت شهید پرور ایران در زیر سایه ولایت همیشه سره را از ناسره تشخیص دادهاند و امسال با وجود تهدیدات منطقهای و هجمهای که برخی از جریانات داخلی برای کسب قدرت به راه انداختهاند باز در میدان عمل 22 بهمن یکبار معنای واقعی اتحاد و همدلی را ملت انقلابی را به جهانیان نشان خواهند داد و با صدایی بلند فریاد خواهند زد ندای آزادی خواهی، استقلال و جمهوری اسلامی را با پرچمداری ولی امر مسلمین.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار