«یادگاری» به بخش داوری جشنواره فیلم بین‌المللی تایلند راه یافت

فیلم کوتاه ایرانی دفاع مقدس «یادگاری» به کارگردانی خانم «آذر فرامرزی» به بخش داوری جشنواره فیلم بین‌المللی تایلند راه یافت.
کد خبر: ۷۰۱۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۶ - 26October 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، در راستای وظیفه ذاتی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند، برای تبیین راه شهدای گرانقدر و فرهنگ شهادت فیلم کوتاه ایرانی یادگاری به کارگردانی «آذر فرامرزی» برای حضور در فستیوال بین‌المللی فیلم تایلند ۲۰۲۴ ارائه و نامزد شد و به بخش داوری این جشنواره نیز راه یافت.

حکایت فیلم روایت عاطفی و احساسی یکی از غواصان با دختر کوچک خود است که فیلم در حقیقت قبل از عملیات است که حکایت جالبی را نقل می‌کند.

«یادگاری» به بخش داوری جشنواره فیلم بین‌المللی تایلند راه یافت

فیلم کوتاه ایرانی «یادگاری» داستان گردان غواصان حضرت یونس (ع) در عملیات کربلای ۴ یکی از روایت‌های دل‌انگیز و حماسی دوران دفاع مقدس ایران است.

در این عملیات، گردان غواصان با هدف نفوذ به خطوط دشمن و انجام عملیات شناسایی و تهاجمی در منطقه‌ شلمچه و غرب اروندرود، حضور یافتند. گردان غواصان به دلیل تخصص در جنگ‌های آبی و عملیات زیر آب، نقشی کلیدی در این عملیات ایفا کردند. آنها با شجاعت و ایثار با توجه به شرایط سخت و خطرناک به آب‌های عمیق نفوذ کردند و در تاریکی شب و زیر آتش سنگین دشمن، خود را به مواضع آنها رساندند.

اما با وجود تلاش‌های بسیار، عملیات به دلیل تعدد نیرو‌های دشمن و پیش‌بینی‌ناپذیری شرایط، با شکست مواجه شد. در این میان، بسیاری از غواصان به شهادت رسیدند و جمعی دیگر به اسارت درآمدند. این گردان، با فداکاری و ایمان قوی خود، نشان داد که در راه وطن و اعتقادات، هرگونه حماسه و ایثاری امکان‌پذیر است.

این شهدا بعد از سال‌ها به‌صورت دسته جمعی تجسس و شناسایی شدند و آن حماسه‌ گردان غواصان حضرت یونس (ع) به‌عنوان نماد شجاعت و ایثار در تاریخ جنگ تحمیلی باقی مانده و یادآور تلاش‌های بی‌وقفه و قهرمانانه‌ رزمندگان اسلام شد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار