بازدید شاعران جشنواره فجر از اتاق آموزش الفبای فارسی در تاجیکستان

شاعران ایرانی در ادامه سفر خود به تاجیکستان از مدرسه «پیمان عزیزان» که در آن اتاق آموزش الفبای زبان فارسی به ابتکار رایزنی فرهنگی کشورمان به کودکان خجندی دایر شده، دیدن کردند.
کد خبر: ۷۰۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸ - 13February 2016

بازدید شاعران جشنواره فجر از اتاق آموزش الفبای فارسی در تاجیکستان

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، شاعران اعزامی کشورمان که در سومین برنامه خارج از کشور دهمین جشنواره شعر فجر در تاجیکستان حضور دارند، همراه با رایزن فرهنگی ایران در خجند از مدرسه «پیمان عزیزان» و اتاق آموزش الفبای نیاکان (الفبای فارسی) دیدن کردند.

براساس این گزارش، دوره آموزشی مذکور که به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در خجند برگزار میشود، باعث آشنایی دانشآموزان با الفبای فارسی است و کلید استفاده از منابع ایرانی به شمار میرود.

عبدالجبار غنیزاده، مدیر مدرسه پیمان عزیزان، ضمن استقبال گرم از شاعران ایرانی، کلاسهای مختلف را برای این هیئت فرهنگی توضیح داد و درباره برنامههای مدرسه سخن گفت. در پایان این برنامه نیز، شاعران ایرانی متشکل از دکتر اسماعیل امینی، عبدالجبار کاکایی، علیرضا بدیع، پونه نکوی و فریبا یوسفی همراه با مهدی قزلی، مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در مراسم اعطای گواهینامه دانشآموزان موفق این دوره شرکت کردند.

مسعود احمدوند، وابسته فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در خجند نیز ضمن خوشامدگویی و تشریح برنامهها، گروه را معرفی کرد. در این مراسم، اعضای گروه اعزامی چند جملهای برای بچهها صحبت کرده و شعر خواندند. مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی نیز وعده داد تا کتابهایی به خط نیاکانی (فارسی) مناسب سن دانشآموزان برایشان بفرستد.

در این برنامه دانشآموزان برای نشان دادن علاقهشان به زبان فارسی، به اجرای نمایشهایی از شاهنامه و بوستان و گلستان پرداختند و اشعاری از حافظ، کمال خجندی، رودکی و ... دکلمه کردند.

در انتهای این دیدار صمیمی که موجب وجد و خرسندی شاعران ایرانی، خوشحالی دانشآموزان تاجیک و رضایتمندی اولیای مدرسه شده بود، اسماعیل امینی، دبیر علمی جشنواره شعر فجر و مهدی قزلی، دبیر اجرایی این جشنواره، ابتکار رایزنی فرهنگی ایران در خجند و مدرسه پیمان عزیزان برای راهاندازی اتاق آموزش الفبای نیاکان را تحسین کردند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار