همایش اسنادی-2/ سردار کارگر:

دفاع مقدس دفاع فرهنگی بود/ آمریکا حامی اصلی حمله عراق به ایران

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس ما دفاعی فرهنگی بود و فرهنگ در تمام ابعاد، خود را در دفاع مقدس نشان داد.
کد خبر: ۷۰۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲ - 15February 2016

دفاع مقدس دفاع فرهنگی بود/ آمریکا حامی اصلی حمله عراق به ایران

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، اولین همایش اسنادی با مشارکت مدیران و مشاوران مراکز اسنادی نیروهای مسلح و سازمانهای کشور صبح امروز با حضور سردار سرتیپ بسیجی "بهمن کارگر" رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و "سیدرضا صالحی امیری" رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در سالن همایشهای سازمان آرشیو ملی برگزار شد.

سردار کارگر در این مراسم با بیان اینکه دفاع مقدس متعلق به مردم است و تا زمانی که مردم پشتیبان آن هستند آسیبی به کشور نمیرسد، گفت: دفاع مقدس ما دفاعی فرهنگی بود و فرهنگ در تمام ابعاد خود را در دفاع مقدس نشان داد. زمانی که رژیم بعث به کشور حمله کرد دیدیم که قوای نظامی در چه شرایطی بود و دشمن در کجا قرار داشت و به قولی جنگ عراق علیه ایران جنگی جهانی بود که ابعادش پس از دفاع مقدس مشخص شد.

وی به فرموده امام راحل مبنی بر تاثیرپذیری صدام از آمریکا برای حمله به ایران اشاره کرد و افزود: بسیاری این صحبت امام را درک نکردند اما اسناد و مدارک نشان میدهد که آمریکا پشت قضیه حمله به ایران بود. شاهد این موضوع یکی از رقبای خانم کلینتون است که در مناظره چند شب قبل اعتراف کرد آمریکا صدام را تحریک کرد تا به ایران حمله کند.

سردار کارگر تصریح کرد: مواد شیمیایی استفاده شده در جنگ را ابتدا آلمانیها به عراق دادند ولی اسناد امروز نشان میدهد موادشیمیایی در انبارهای آمریکا در منطقه قرار داشت.

وی به پشتیبانی 40 کشور از عراق در جنگ تحمیلی علیه ایران اشاره کرد و خدا را تنها پشتیبان ملت ایران دانست و افزود: انسان فرهنگی تربیت شده توسط امام(ره) در جنگ شرکت کرد و پیروز میدان شد و نشان داد انسان فرهنگی که در مکتب انقلاب و امام(ره) تربیت شده میتواند بر تجهیزات قالب شود.

سردار کارگر عامل اصلی و زیربنایی نظام را مردم مسلمان و فرهنگی دانست و تصریح کرد: این ابتکار امام راحل بود که الگوی مطرح شده را در دفاع مقدس تبدیل به مدلی عینی کرد که تنها با پیروی از این مدل میتوانیم امروز مشکلات جامعه را حل کنیم و معضلاتی که امروز در جامعه میبینیم با الگوگیری از دفاع مقدس قابل حل شدن است. عشق، نشاط، طراوت، وحدت، رشد و اسلام واقعی در دفاع مقدس تجلی یافت.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با اشاره به دوران دفاع مقدس و زمانی که حتی امکان خرید سیم خاردار را نداشتیم، گفت: امروز به برکت دفاع مقدس استکبار جهانی به دنبال این است که ما را در پیشرفتهای علمی متوقف کند و خود مدعی هستند که ایران اسلامی توان تولید موشک را دارد و روز به روز قویتر میشود.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از کارها در زمینه دفاع مقدس انجام نشده است، بیان داشت: 28 سال از پایان جنگ میگذرد. با این وجود عقبماندگیهای زیادی داریم. مقام معظم رهبری با تصویب اساس نامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ماموریت بنیاد را حفظ آثار دفاع مقدس و فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت دانستند.

سردار کارگر با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری به هنرمندان برای تولید آثار در زمینه دفاع مقدس تصریح کرد: پر تیراژترین کتابهای کشور، کتابهای دفاع مقدسی است و پر فروشترین فیلمها هم فیلمهایی است که با موضوع دفاع مقدس ساخته شده است. مقام معظم رهبری در یکی از سفرهای خود اشاره کردند که در خصوص جنگ بین شمال و جنوب آمریکا صد هزار کتاب و رمان نوشته شده است. باید متاسف باشیم که درباره دفاع مقدس تنها 15 هزار کتاب و رمان به چاپ رسیده است. هنوز کشورهای جهان درباره جنگ جهانی دوم کتاب مینویسند و تجاوز آمریکا به ویتنام، عراق و افغانستان موضوع کتابهای آنها است.

وی بنیاد حفظ آثار را مسئول سیاست گذاری و هماهنگی با دیگر سازمانها دانست، افزود: دستگاههای کشوری و لشکری باید در قبال بنیاد حفظ آثار جوابگو باشند و بنیاد مجری طرحهای دیگر سازمانها در زمینه اجرای فعالیتها در حوزه دفاع مقدس است.

سردار کارگر وظیفه سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس را حفظ و بهبود اسناد دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: یکی از مسایل مطرح شده در بنیاد تملک آثار دفاع مقدس است. 55 یادمان در هفت استان درگیر جنگ داریم که باید زیرساختهای حفظ و نگهداری آن فراهم شود. هشت هزار و ده شهید گمنام در سراسر کشور مدفون هستند که 1408 یادمان شهید گمنام داریم که به عنوان آثار دفاع مقدس باید حفظ شود.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تحریف را یکی از مسایل مهم دفاع مقدس دانست و افزود: اسناد دفاع مقدس باید بدون هیچ حب و بغضی و بدون ورود مسایل جناحی حفظ شود. تحریف دفاع مقدس یک خیانت است و ورود مسایل جناحی به بنیاد ممنوع است. چرا که ما شان و تراز دفاع مقدس را بسیار بالاتر از این مسایل میبینیم.

وی اسناد دفاع مقدس را متعلق به تاریخ ایران، مردم منطقه و کل دنیا دانست و گفت: اگر درست حرکت کنیم. مدل مطرح شده از سوی امام(ره) میتواند مورد استفاده سایر ملتها قرار گیرد.

سردار کارگر شروع نهضت ترجمه را امری مهم در صدور دفاع مقدس به جهان دانست و گفت: مردم با خواندن آثار دفاع مقدس متحول میشوند و ما باید به تعداد همه جانبازان، شهدا و آزادگان آثار ارزشمندی را خلق کنیم.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با اشاره به در اختیار قرار دادن منابع تحقیقاتی دفاع مقدس به دانشجویان و محققان، اظهار کرد: کمک کنید تا موانع ایجاد شده برای محققان را از بین ببریم و میدان را برای آنها باز کنیم. برخی میگفتند اسناد دفاع مقدس طبقه بندی شده است. سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستادکل نیروهای مسلح 2 سال گذشته در مراسمی گفت که در اسناد دفاع مقدس طبقه بندی وجود ندارد تا موانع از بین برود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار