دبیر عصرانه ادبی فارس در گفت‌وگو با دفاع پرس بیان کرد:

دیدگاه مثبت رهبر انقلاب به پاسداشت هنرمندان انقلابی/ لزوم تقویت جبهه فرهنگی انقلاب

دبیر عصرانه ادبی فارس گفت: جنگ امروز، جنگ فرهنگی است و باید لباس رزم پوشید و متحد بود، بنابراین یکی از اهداف مدنظر عصرانه های ادبی، تقویت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۷۰۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵ - 16February 2016

دیدگاه مثبت رهبر انقلاب به پاسداشت هنرمندان انقلابی/ لزوم تقویت جبهه فرهنگی انقلاب

حسین قرایی، دبیر عصرانه ادبی فارس، در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، با اشاره به چگونگی آغاز این محفل ادبی، اظهار داشت: عصر امروز، عصر جنگ اراده ها و جنگ فرهنگی است و باید لباس رزم پوشید و متحد بود، بنابراین یکی از اهداف مدنظر عصرانه های ادبی، تقویت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است. 

وی افزود: اولین عصرانه ادبی، اواخر فروردین 92 برای پاسداشت گلعلی بابایی برگزار شد، پس از آن نیز قرار بود دومین برنامه برای امیرحسین فردی برگزار شود، که همان روزها و قبل از برگزاری برنامه از دنیا رفت.

این مدرس دانشگاه، ادامه داد: این برنامه به جریان سازی عرصه شعر و ادب در جبهه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی در سطح کشور توجه دارد، به عنوان مثال برای بسیاری از افرادی که ساکن شهرستانها بودند هم پاسداشت برگزار شد.

قرایی، با ابراز خشنودی از همکاری با این برنامه گفت: وقتی این برنامه برگزار می شود بسیاری از رسانه ها پای کار می آیند، زیرا پاسداشت این قشر از شاعران و نویسندگان را تقویت فضای رسانه ای ادبیات انقلاب اسلامی تلقی می کنند.

دبیر عصرانه ادبی فارس، با ذکر خاطره ای از یکی از عصرانه های ادبی بیان کرد: روزی که پاسداشت مرتضی سرهنگی برگزار شد، آقای حداد عادل نیز به عنوان یکی از سخنرانان در این مراسم حضور داشت. شامگاه همان روز و بعد از پایان آن محفل، جلسه ای با رهبر انقلاب داشت و در آن جلسه به ایشان گفت عصر امروز در مراسم پاسداشت مرتضی سرهنگی شرکت کردم، مقام معظم رهبری نیز از برگزاری چنین برنامه ای ابراز خرسندی کردند.

این مدرس دانشگاه، در ادامه با اشاره به هدف اصلی این برنامه گفت: باید به شاعران و نویسندگانی که تا کنون کمتر دیده شده و تریبونی ندارند، بهای بیشتری داد. تاکنون برای عباس خوش عمل، اکبر خلیلی، نصرت الله محمودزاده، محمد حسن فرهبخشیان، یاور همدانی، پروانه نجاتی، سودابه امینی و ... برنامه برگزار شده است. همچنین در بسیاری از موارد به سراغ جوانان این عرصه رفته ایم زیرا ضریب دادن به شاعران و نویسندگان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از اهداف این برنامه است.

نظر شما
پربیننده ها