شورجه در نشست جشنواره «مدرسه عشق»:

عده‌ای برای BBC و جشنواره کن سفارشی کار می‌کنند/ «مدرسه عشق» مأمنی برای هنرمندان مومن است

نشست خبری جشنواره «مدرسه عشق» صبح امروز با حضور محمد گلریز و جمال شورجه در حوزه هنری برگزار شد.
کد خبر: ۷۰۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸ - 15February 2016

عده‌ای برای BBC و جشنواره کن سفارشی کار می‌کنند/ «مدرسه عشق» مأمنی برای هنرمندان مومن است

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری چهارمین جشنواره ملی تولیدات فرهنگی هنری «مدرسه عشق» با حضور «محمد گلریز» دبیر بخش موسیقی، «جمال شورجه» دبیر بخش سینما و «حامد مداحی» دبیر اجرایی این جشنواره در حوزه هنری برگزار شد.

جمال شورجه دبیر بخش سینمایی جشنواره «مدرسه عشق» با اشاره به ضرورت حضور بسیج در عرصه هنر متعهد گفت: اگر افرادی که خود ساخته و اهل بسیج نباشند به عرصه هنر ورود پیدا کنند، احتمال لغزش بیشتری دارند. این جشنواره تدبیری برای قوام بخشی و رفع خلاء هنرمندان مومن است.

وی ادامه داد: ایران به عنوان پایگاه مقاومت در منطقه محسوب میشود اما متاسفانه در هنر این اتفاق رخ نداده و نتوانستهایم در حوزه سینما انقلاب را صادر کنیم. این امر مشکلی است که گریبانگیر هنر ماست و دلیل آن عدم وجود نگاه استراتژیک به فرهنگ است.

کارگردان «33روز» با اشاره به جشنواره فیلم فجر عنوان کرد: امسال هم در جشنواره فجر شاهد فیلمهای بد و زشتی بودیم که در بخش داوری نیز خوب عمل نشد.

وی تاکید کرد: یک اثر هنری در سینما قابلیت تحت تاثیر دادن میلیونها انسان را دارد اما در کشور ما هنرمندان اکراه دارند فیلم سفارشی تولید کنند، در صورتی که برای  BBCو کن سفارشی کار می کنند ولی برای ایران خیر، در صورتیکه این کشور خاک ابا و اجدادشان است.

این کارگردان سینما افزود: بسیج باید از حریمهای اعتقادی دفاع کند و اگر چند اثر خوب در جشنواره فجر وجود داشت، تولیدات بسیج بود.

وی تاکید کرد: سینمای ما باید انقلابی شود و مفاهیم آن با روح و جانش تنیده شود تا بتواند حرف انقلاب و مردم را در جهان طنین انداز کند.

شورجه با اشاره به داوریهای جشنواره فجر گفت: نمیدانم چرا ابد و یک روز 9 سیمرغ گرفته است و داروان به چه دلیل این فیلم را مستحق این جوایز دانستند، با اینکه اکراه ندارم بگویم این فیلم به شدت بیمار و بدآموز بود و کشور را در بنیان خانواده ناکارآمد نشان می داد.

وی افزود: نمی دانم چرا «بادیگارد» حتی نامزد بخش کارگردانی و فیلمنامه  نمیشود. در جشنواره ای که خیانت به طور مستقیم و یا توهم خیانت، اعتیاد و سیگار ترویج می شود این کارگردان فوق العاده، مستحق نامزد شدن هم نمی شود و این نشان می دهد جشنواره ما مثل ادوار گذشته در راستای جشنوارههای خارجی است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار