الجبیر:

باید به مخالفان سوریه موشک‌های زمین به هوا بدهیم/ روسیه نمی‌تواند اسد را نجات دهد!

وزیر خارجه عربستان اعلام کرد که باید مخالفان سوریه را به موشک‌های زمین به هوا مجهز کرد. وی مدعی شد این اقدام مخالفان را برای تغییر تراز قدرت در سوریه کمک می‌کند.
کد خبر: ۷۱۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴ - 20February 2016

باید به مخالفان سوریه موشک‌های زمین به هوا بدهیم/ روسیه نمی‌تواند اسد را نجات دهد!

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در گفتگو با "اشپیگل" آلمان با بیان این مطلب مدعی شد: اگر مخالفان به موشکهای زمین به هوا مجهز شوند، میتوانند با بالگردها و هواپیماهای نظام سوریه مقابله کنند.

وی مدعی شد: "اگر مخالفان چنین موشکهایی را در اختیار داشته باشند، میتوانند تراز قدرت در سوریه را تغییر دهند مثل همان اتفاقی که قبلا درباره افغانستان افتاد!"

الجبیر در اظهارات مداخله جویانه خود گفت: "دخالت" روسیه هرگز نظام بشار اسد، رئیسجمهور سوریه را در درازمدت نجات نخواهد داد! اسد باید کنارهگیری کند تا روند سیاسی در سوریه محقق شود. گزینه دیگر ادامه جنگ و پیروزی بر اسد است.

عربستان که موضع خصمانهای علیه نظام سوریه اتخاذ کرده است همواره بر برکناری اسد در هر راهکار سیاسی تأکید میکند.

الجبیر نزدیک بودن دیدگاه ایدئولوژیکی میان داعش و وهابیت را رد کرد و تندروی داعش را شبیه نژادپرستی گروه تندروی "کو کلوکس کلان "در آمریکا(نام گروهی در آمریکا که پشتیبان برتری نژاد سفید، یهودستیزی، نژادگرایی، ضدیت با آئین کاتولیک، بومیگرایی و نفرت نژادی بوده و برا ی رسیدن به اهدافشان از هر اقدام غیر اخلاقی استفاده میکنند) دانست.

منبع:ایسنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار