شمخانی در دیدار بن‌علوی:

برخی کشورهای منطقه با حمایت از تروریست‌ها اصرار بر ادامه رفتارهای مخرب دارند

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: برخی کشورهای منطقه با تلاش برای اعزام نیرو و تامین تجهیزات نظامی برای نجات تروریست‌ها و معارضان مسلح هم‌چنان بر پیگیری رفتارهای مخرب و غیرمنطقی اصرار دارند.
کد خبر: ۷۱۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵ - 20February 2016

برخی کشورهای منطقه با حمایت از تروریست‌ها اصرار بر ادامه رفتارهای مخرب دارند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، یوسف بن علوی، وزیر امور خارجه عمان عصر امروز با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و در مورد تحولات منطقه و گسترش همکاریهای دو کشور در ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی گفتوگو کرد.

علی شمخانی در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی عمیق و مستحکم دو کشور که همگرایی کمنظیری را در روابط منطقهیی ایجاد کرده است، تاکید کرد: مهمترین اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران توسعه همهجانبه روابط با همسایگان و ارتقای مناسبات سازنده مبتنی بر تامین منافع مشترک است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان عمان را دوست، همکار و شریک قابل اعتماد جمهوری اسلامی ایران در منطقه عنوان کرد و افزود: باید با بهرهگیری از فضای پسابرجام، تلاشی مشترک برای ترمیم فاصله عمیق میان روابط سیاسی با همکاریهای اقتصادی دو کشور شکل بگیرد.

وی با تاکید بر مشی پایدار جمهوری اسلامی ایران در پیگیری مناسبات مبتنی بر خویشتنداری و تفاهم با همسایگان تصریح کرد: برخی کشورهای منطقه با اقدامات و رفتارهای شتابزده و متکبرانه ضمن از میان بردن زمینه تفاهم و گفتوگو، امکان مدیریت بحرانهای منطقهیی را با چالشهای جدی روبهرو ساختهاند.

شمخانی افزود: جمهوری اسلامی ایران خود را شریک آلام آسیبدیدگان از تروریسم و تهاجم نظامی غیرمشروع در منطقه میداند و بر مبنای رفتار اسلامی سعی در یاریرسانی و حل و فصل بحرانها بهمنظور اجتناب از افرایش تلفات مادی و معنوی در جهان اسلام دارد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: در حالی که گزینه نظامی برای دستیابی به اهداف سیاسی در حال خارج شدن از ادبیات قدرتهای جهانی است، برخی کشورهای منطقه با تلاش برای اعزام نیرو و تامین تجهیزات نظامی برای نجات تروریستها و معارضان مسلح همچنان بر پیگیری رفتارهای مخرب و غیرمنطقی اصرار دارند.

شمخانی با بیان اینکه اولویت ایران احترام به خواست مردم و حق ملتها در تعیین سرنوشت خود است، خاطرنشان کرد: گزینههای نظامی در سوریه و بحرین و بمباران مردم یمن هیچیک نخواهد توانست اراده ملتها را برای انتخاب حاکمیت خود تغییر دهد.

نماینده مقام معظم رهبری افزود: امنیت خلیج فارس و منطقه، امنیت همه است و هر نوع تنشآفرینی و بحران به ضرر کشورهای منطقه و تامینکننده اهداف نظام سلطه است.

یوسف بن علوی، وزیر امور خارجه عمان نیز ضمن تاکید بر لزوم بهرهگیری از تجربیات گذشته و پرهیز از اقداماتی که افزایش تنش و بحران در منطقه را به دنبال خواهد داشت بر خاتمه استفاده از ابزارهای نظامی برای رفع اختلافات سیاسی تاکید دارد.

وزیر امور خارجه عمان فعالسازی ظرفیتهای بالقوه در حوزه همکاریهای اقتصادی میان دو کشور را ضرورتی غیرقابل اجتناب عنوان کرد و افزود: موقعیت جغرافیایی و پتانسیلهای علمی، فنی، صنعتی و مالی ایران و عمان چشمانداز بسیار روشنی را در توسعه همکاریهای اقتصادی با هدف ایجاد رونق و دستیابی به بازارهای صادراتی جدید پیش روی دو کشور قرار داده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار