علیرضا قربانی بهترین خواننده موسیقی ایرانی شد

علیرضا قربانی جایزه باربد را برای بهترین خواننده موسیقی ایران از آن خود کرد.
کد خبر: ۷۱۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷ - 21February 2016

علیرضا قربانی بهترین خواننده موسیقی ایرانی شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم اختتامیه سیویکمین جشنواره موسیقی فجر با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهور شب گذشته در تالار وحدت برگزار شد.

بخشهای دیگری از برگزیدگان جایزه باربد بهشرح زیر هستند:

در بخش موسیقی نواحی جایزه بهترین آلبوم به موسیقی شمال خراسان اثر سهراب محمدی داده شد. سهراب محمدی به مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی فجر نیامده بود.

در بخش ویژه ایران فرهنگی از سه آلبوم تقدیر شد. برای این تقدیرها محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهور بهروی صحنه آمدند. در نهایت نیز لوح تقدیر این بخش بهروی صحنه نیامد و به تقدیر شدگان لوحی داده نشد. در این بخش آلبوم «شبگرد کولی باد» اثر سهراب پورناظری و روبیت آرتسویان، ری تا روم اثر سعید نایب محمدی و هزار توی قفقاز اثر افشار نامور تقدیر شدهها بودند.

در بخش موسیقی ایرانی جایزه بهترین آلبوم سازی به اثر یقین گمشده کاری از اردشیر کامکار اهدا شد.

برای اهدای جایزه بهترین خواننده موسیقی ایرانی حمیدرضا نوربخش و همایون شجریان از این بخش انصراف دادند تا در نهایت جایزه بهترین خواننده به علیرضا قربانی برسد.

قربانی پس از دریافت جایزهاش در سخنانی کوتاه گفت: امسال اگرچه شاهد افزایش کیفیت اجراهای جشنواره بودیم اما با توجه به حضورم در فستیوالهای جهانی باید بگویم جشنواره باید بستری ایجاد کند تا هنرمندان خودشان مایل به شرکت در جشنواره باشند. باید جاذبهای در جشنواره ایجاد شود تا هنرمندان خودشان برای حضور در جشنواره ابراز تمایل کنند.

قربانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: شنیدهام که میان خانه موسیقی و یکی از هنرمندان مشکلاتی ایجاد شده و خانه موسیقی شکایتش را به محاکم قضایی برده است، بهتر است اینگونه مسائل در فضای دوستانه حل شود تا کار به محاکم قضایی کشیده نشود.

در ادامه این مراسم جایزه بهترین آهنگ سازی موسیقی ایرانی، به هوشمند کامکار برای اثر «کوک بنفشهها» داده شد.

یکی دیگر از بخشهای جایزه باربد، جایزه ویژهای برای بهترین آلبوم با بیشترین امتیاز در بخشهای مختلف بود. این جایزه به آلبوم نه فرشتهام نه شیطان اثر همایون شجریان و تهمورس پورناظری رسید.

برای گرفتن این جایزه تهمورس پورناظری بهروی صحنه نیامد تا همایون شجریان جایزه را دریافت کند.

همایون شجریان در سخنان کوتاه گفت: خوبی آواز این است که در گلو نمیماند. موسیقی علاوه بر تمام صداهایش، سکوت هم هست. موسیقی همانطور که از درد، فراغ و عشق میگوید گاهی سکوت همه اینها را در خود دارد. میخواهم از پدر و مادرم تشکر کنم و بهخصوص از پدرم که هرچه دارم از اوست.

شجریان در بخش دیگری از صحبتهایش با اشاره به جایزه باربد گفت: نام باربد عنوان بزرگی است که یکی از موزیسینهای بزرگ تاریخ ایران بوده است. این جایزه در قالب جشنواره موسیقی فجر نوید اتفاق خوبی در عرصه موسیقی است.

همایون شجریان درباره آلبوم نه فرشتهام نه شیطان گفت: این آلبوم را مدیون آهنگسازی تهمورث پورناظری هستم. تصنیف چرا رفتی، توانست مخاطبان خردسال را هم به میانه مخاطبان موسیقی ایرانی بیاورد.

نظر شما
پربیننده ها