ارتقای ایمنی ترافیک و کاهش تلفات جاده‌ای با تعارف و آرزو محقق نمی‌شود!

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به ضرورت ارتقای کیفیت خودرو‌های داخلی گفت: بدون همکاری و هماهنگی تمام ارکان تصمیم‌ساز کشور، هیچ‌گونه پیشرفتی در کاهش تصادفات و ارتقای ایمنی حمل و نقل حاصل نخواهد شد.
کد خبر: ۷۱۳۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵ - 15December 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، سردار «سیدتیمور حسینی» رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا اظهار داشت: با تعارف و آرزو نمی‌توان به بهبود وضعیت موجود دست یافت و از دستگاه‌های مختلف کشور خواست تا در راستای کاهش تصادفات و ارتقای ایمنی حمل و نقل، اقدامات عملی و مؤثر را به اجرا بگذارند.

ارتقای ایمنی ترافیک و کاهش تلفات جاده‌ای با تعارف و آرزو محقق نمی‌شود!

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به آمار نگران‌کننده تلفات رانندگی در کشور، تصریح کرد: در سال گذشته بالغ بر ۲۰ هزار نفر از هموطنان عزیزمان در حوادث ترافیکی جان خود را از دست دادند، بلکه از منظر اقتصادی نیز تبعات سنگینی را به کشور وارد می‌کند.

وی افزود: این میزان تلفات، علاوه بر آسیب‌های جانی، موجب وارد شدن خسارات هنگفت به خانواده‌ها و جامعه می‌شود که باید به عنوان یک اولویت ملی مورد توجه قرار گیرد.

سردار حسینی در ادامه با تأکید بر اینکه راهکار‌های کاهش تصادفات و ارتقای ایمنی حمل و نقل، پیچیده و دور از دسترس نیست، به چند عامل کلیدی اشاره کرد که باید به طور هماهنگ و برنامه‌ریزی شده در دستور کار قرار گیرند.

رئیس پلیس راهور به لزوم ارتقای کیفیت خودرو‌های تولید داخلی اشاره کرد و گفت: بسیاری از تصادفات به دلیل ضعف ایمنی خودرو‌ها و عدم توانایی آنها در مقابله با تصادفات شدید به وقوع می‌پیوندد. ما از وزارت صمت و سازمان استاندارد انتظار داریم که به منظور کاهش تلفات، اقدامات جدی در راستای ارتقای ایمنی خودرو‌ها انجام دهند.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات اساسی برای کاهش تصادفات، اصلاح رفتار‌های رانندگی در سطح جامعه است، گفت: تغییر نگرش و رفتار رانندگان از طریق برنامه‌های آموزشی و تبلیغاتی باید در اولویت قرار گیرد. تنها در صورتی که فرهنگ رعایت قوانین در جامعه نهادینه شود، می‌توان امیدوار به کاهش حوادث رانندگی بود.

 سردار حسینی به لزوم بهبود کیفیت زیرساخت‌های حمل و نقل، به ویژه در مناطق پرحادثه اشاره کرد و گفت: بهسازی و ارتقای کیفیت جاده‌ها، به ویژه در مناطق کوهستانی و پرتردد، باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. این امر نیازمند تخصیص بودجه‌های مناسب و هماهنگی با وزارت راه و شهرسازی است.

رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه به نقش سازمان‌های نظارتی و قانون‌گذاران اشاره کرد و خواستار برخورد با ترک فعل‌ها در این حوزه شد.

وی تأکید کرد: برخورد با کوتاهی‌ها و ترک فعل‌هایی که منجر به حوادث رانندگی و از دست رفتن جان انسان‌ها می‌شود، امری ضروری است. اگر در این زمینه سازمان‌های نظارتی به وظایف خود به طور دقیق عمل کنند، می‌توان از بسیاری از بحران‌ها پیشگیری کرد.

سردار حسینی همچنین در خصوص تغییرات اخیر در نرخ جریمه‌ها و تأثیر آن بر کاهش تصادفات اظهار داشت: با وجود افزایش نرخ جریمه‌ها، هیچ تغییر محسوس و قابل توجهی در کاهش تصادفات مشاهده نکرده‌ایم. این امر نشان می‌دهد که صرفاً تغییرات در نرخ جریمه‌ها به تنهایی نمی‌تواند باعث کاهش حوادث ترافیکی شود و برای این منظور باید مجموعه‌ای از اقدامات فرهنگی، آموزشی، نظارتی و زیرساختی به طور همزمان به کار گرفته شود.

رئیس پلیس راهور فراجا در پایان با تأکید بر لزوم هم‌افزایی میان دستگاه‌های مختلف کشور، خاطرنشان کرد: بدون همکاری و هماهنگی تمام ارکان تصمیم‌ساز کشور، هیچ‌گونه پیشرفتی در کاهش تصادفات و ارتقای ایمنی حمل و نقل حاصل نخواهد شد. این امر نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگ است که در آن تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌های ذی‌ربط نقش خود را به درستی ایفا کنند.

وی در نهایت تأکید کرد: برای بهبود وضعیت ترافیک و کاهش تلفات انسانی و مالی، باید همه توان کشور در جهت انجام اقدامات عملی و پایدار در این حوزه متمرکز شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار